Kvarn i Gbg

Ja, jag har ju gjort något inlägg och berättat att jag tillsammans med en vän så smått börjat brygga. Hittills så är det delmäskning med malt krossad med brödkavel som gällt men nu har vi tänkt gå hela vägen!

Vi drar oss lite för att köpa en kvarn det första vi gör då det ändå handlar om en ganska saftig utgift (men den kommer ju tas lite längre fram, såklart!) och undrar om det finns någon i Gbg som vid de första bryggningarna för våran del skulle kunna tänka sig att hjälpa till med krossning?

Finns ju ett flertal anledningar att inte köpa färdigkrossad malt men bäst före datumet är väl den första. Skall man köpa på sig och betala frakt för ett par kilo av diverse maltsorter utöver basmalten så är det ju trist att använda ett par,tre, fyra, fem hekto och sen låta resterande malt stå och bli gammal bara för att den redan är krossad. Sen är det ju en begränsad mängd malt som går att köpa färdigkrossad också.

Så finns det någon vänlig själ så hade vi vart tacksamma!

Skål!

Sv: Kvarn i Gbg

http://humle.se/punbb/viewtopic.php?id=3015

Jäser: julöl

Jamen se där!
Kalas!

Klart att jag gärna hjälper er! Jag har en kvarn som ni kan låna när ni vill. (men jag måste såklar vara där och öppna för er.) Maila mig så löser vi det!

Roligt att ni börjat brygga!

Minai skrev:

Klart att jag gärna hjälper er! Jag har en kvarn som ni kan låna när ni vill. (men jag måste såklar vara där och öppna för er.) Maila mig så löser vi det!

Roligt att ni börjat brygga!

Mycket vänligt!

Hör av mig med ett mail.