1 Senast ändrad av Thomas Fransson (2010-04-19 10:33:10)

Hembryggarträff i Malmö

Jag vill föreslå en hembryggarträff i Malmötrakten.
Om vi blir 3 eller 10 gör det samma, huvudsaken är att vi kan stråla samman, dricka god öl och prata bryggning.
Tillåter vädret att vistas utomhus kunde man även tänka sig en liten anspråkslös grillning.

Fram till dess att en bättre plats föreslås är den preliminära platsen min innegård.
Jag bor mitt för Malmös första pubbryggeri i mazettis gamla hus (chokladfabriken),
bussförbindelserna är goda med södervärn ett par hundra meter bort och södra förstadsgatan ännu närmre.

Jag kastar med ett datum också så har vi något att utgå från.

Datum - Lördagen den 22:a Maj

www.bryggradio.com
www.facebook.com/bryggradio

Sv: Hembryggarträff i Malmö

Hallå Thomas!! Låter som en mycket god ide med en bryggar träff! Och tycker att god öl med bryggar prat skulle kunna bli en bra pingstafton. Så om nu Sösdala  tillhör Malmötrakten så skulle vi kunna tänka oss att komma på denna träff om den blir!!
Mvh Dennis & Bodil Wannaröds brygghus

Ett liv utan öl är som ett hål tomt och innehållslöst......

Ofan, är det pingisafton då, kanske ett dumt datum om folk firar pingst o sådant?
Men å andra sidan så är det ju ett ganska bra sätt att fira pingst på wink

Kul om ni kommer.
Fick just reda på att föreningen ska ha gårdsloppis fram till klockan 15:00 den dagen, men 16:00 borde vara en ganska bra tid.
Då behöver det inte heller bli så sent för de som tänker på morgondagen wink

www.bryggradio.com

Hej
Jag tycker också det låter som en förträfflig idé. Jag har fått en nystart på bryggandet efter 3 års uppehåll så nu gäller det att hålla grytan kokande.
Bor i Lund så det är ju inga avstånd. Tyvärr så kan jag inte det datumet (men helgen före och efter kan jag) men låt det inte styras av mig.
Mvh Christian

Hej
Faktiskt tycker jag det skulle vara en mycket trevlig ide. Har inte träffat nån här uppe i hässleholmsskogarna som brygger ännu. Men skulle vara intressant att prata med likasinnade, då jag tjatat ihjäl min arbetskollega, som är måttligt mer intresserad av öl än drickandet.

Låter som en hyffsad tid om man behöver åka tåg hem, då dom inte går hela natten.

Bryggverk 3.02, planerar för version 3.11
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

Hehe, jag vet hur det är, jag har nog frestat mina vänners nerver länge själv.
Man får försöka ordna tillfällen som dessa så att man kan prata av sig.

Sedan kan man klara sig ett tag och kanske t.om. prata om annan än öl med vänner och släkt wink

www.bryggradio.com

Christian skrev:

Hej
Jag tycker också det låter som en förträfflig idé. Jag har fått en nystart på bryggandet efter 3 års uppehåll så nu gäller det att hålla grytan kokande.
Bor i Lund så det är ju inga avstånd. Tyvärr så kan jag inte det datumet (men helgen före och efter kan jag) men låt det inte styras av mig.
Mvh Christian

Osis!

Satte denna helgen pga. familjen har långväga besök veckoslutet där på, och veckan innan är väl Stockebodafestivalen/öppna skånska mästerskapen i hembryggning. Svårt att konkurera med ett sådant event.

Men vi kan lägga till den 15:e som förslag också.

www.bryggradio.com

22 maj passar oss bäst men vist vi kan nog den 15de med.. Mvh Dennis

Ett liv utan öl är som ett hål tomt och innehållslöst......

Hej Thomas.

Jag kommer.

Hälsningar // Håkan

Det låter som en trevlig idé. Jag har bryggt några gånger själv, men har ännu inte lyckats övertala några av minna vänner att också börja (även om ett par stycken är försiktigt positivt inställda - men skyller på tidsbrist). Jag hoppas kunna dyka upp i alla fall.

/Erik

Härligt att se att fler och fler hakar på!

www.bryggradio.com

12 Senast ändrad av Thomas Fransson (2010-05-13 19:59:07)

Hallå igen gott folk!

Kommer i början av nästa vecka lägga upp en liten infosida med adress osv.
Ni som är nyfikna redan nu kan kolla på denna länken för att se var vi kommer att hålla hus - Länk - google maps

Som det ser ut just nu är vi ett tiotal glada hembryggare som får njuta av varandras öl och sällskap denna kväll.
Det finns plats för fler och det är absolut inget tvång att vara mästerbryggare för att vara med. Fokus ligger på öl
och trivsel.

Åker ner till Holland i helgen, men lägger upp mer info när jag kommer hem på måndag kväll.
Har ni frågor så bara ställ dem, jag är full av svar wink

www.bryggradio.com

Nu finns en infosida uppe angående träffen - http://thomasfransson.com/traff
Jag kan med glädje även meddela att vi kommer att kombinera träffen med ett studiebesök på Malmö Brygghus.

www.bryggradio.com