1 Senast ändrad av jrm (2010-04-09 11:26:49)

Kegeratorbygge - 85cm kyl från Rusta?

När jag tittade igenom Rusta reklambladet igår kväll så jag att deras 85cm kyl utan frysfack är prissänkt 15% denna vecka.
http://www.rusta.se/kylskap_85_cm_p42401065.html

Är det någon som har byggd denna modell om till fatölkyl?

Jag är sugen på att bygga en kyl så pass snygg att jag får ha den inne istället för att springa till garaget varje gång jag ska ha en öl. Min tanke är att jag ska få plats med min. 2 fat, men om man får plats med 3 är det ju inte helt fel.. Sen med ölstolpe/tappkranar monterat uppe på kylen och CO2-anslutning genom sidan...

Sv: Kegeratorbygge - 85cm kyl från Rusta?

Hej, jag var och kollade på en sådan kyl vad jag kunde se så hade den inte någon skrymmande kompressorplacering som stjäl plats i bottnen, så man skulle nog kunna få in minst tre corneliusfat i den.

Det låter lovande. Numera är kyl/frys på Rusta ju beställningsvaror så det är inte så lätt att åka och mäta...

Var precis iväg och kollade på Rusta...tyvärr så är det en sådan kyl med hylla för kompressorn.
Verkar bara som om man kan få in två corneliusfat i den och då får man nog ändå ta till slipen för att slipa av delar i dörren där mjölkkartongerna ska stå. (Själva hyllan går att plocka av men plasten bakom lär ta i faten.)

Fuskigt, så Rusta i Karlskrona har den i utställningen.. I Bollnäs sålde dom ut kylen i fjol vad jag minns eftersom det enbart skulle vara en beställningsvara... Jag han inte mäta då, så jag köpta en begagnad fullstor kyl till garaget istället..

Att det skall vara så svårt att hitta en liten kyl som kan rymma 3 fat.
Har en frysbox att hämta som jag ska ha som jäskammare, men en kegerator är det jag vill ha till och det inom kort för sommaren är ju snart här.