Enkel stout av extrakt?
Jag gjorde en ale i somras och eftersom det blev bra så tänkte jag att det nog är dags att brygga mitt andra öl snart, en stout denna gång.
Humlegården har ett recept här men det låter rätt tråkigt tycker jag. http://www.humle.se/library/recipes/ext … stout.html
Jag vill gärna fortsätta med extrakt eftersom det är så enkelt men vill givetvis att det ska bli så gott som möjligt i alla fall. Det är bra om det blir väldigt beskt också.
Finns det nån bra torrjäst som funkar? (Safale tänker jag på)
Några tips?