25cl flaskor
Jag startar en ny tråd så att detta ska gå lättare att hitta.
Frågan gäller var man kan få tag på små tomflaskor, t.ex. 25cl. Jag tycker ofta det är för mycket även med 33cl av riktigt starka öl som eisbock och imperial stout.
Jag fick tipset att kolla på krogarna. Jag frågade på Bishops Arms i Östersund och de hade inget emot att ge mig flaskor, men tyvärr sålde de så lite flasköl att det man skulle behöva springa där för jämnan under lång tid för att få ihop tillräckligt. Och det är nog den pub i Östersund som säljer mest udda öl på flaska.
Ett annat alternativ är att köpa från Flaskor & Burkar. Jag skickade en förfrågan till dem och de har bruna 25cl flaskor för kronkapsyl. Tyvärr är minimigränsen en pall med 1500 flaskor. Pris ca. 2:80 kr per flaska. Möjligen skulle man kunna gå ihop och dela på en pall. Men då måste också logistik och ompackning lösas. Om det finns tillräckligt intresse kanske Humlegården är intresserade av att ta hem en pall och sälja i mindre förpackningar? Fast risken är förstås att frakten blir rätt dyr.
Skriv ett inlägg här om du kan tänka dig att köpa flaskor så får vi se hur stort intresset är!