25cl flaskor

Jag startar en ny tråd så att detta ska gå lättare att hitta.

Frågan gäller var man kan få tag på små tomflaskor, t.ex. 25cl. Jag tycker ofta det är för mycket även med 33cl av riktigt starka öl som eisbock och imperial stout.

Jag fick tipset att kolla på krogarna. Jag frågade på Bishops Arms i Östersund och de hade inget emot att ge mig flaskor, men tyvärr sålde de så lite flasköl att det man skulle behöva springa där för jämnan under lång tid för att få ihop tillräckligt. Och det är nog den pub i Östersund som säljer mest udda öl på flaska.

Ett annat alternativ är att köpa från Flaskor & Burkar. Jag skickade en förfrågan till dem och de har bruna 25cl flaskor för kronkapsyl. Tyvärr är minimigränsen en pall med 1500 flaskor. Pris ca. 2:80 kr per flaska. Möjligen skulle man kunna gå ihop och dela på en pall. Men då måste också logistik och ompackning lösas. Om det finns tillräckligt intresse kanske Humlegården är intresserade av att ta hem en pall och sälja i mindre förpackningar? Fast risken är förstås att frakten blir rätt dyr.

Skriv ett inlägg här om du kan tänka dig att köpa flaskor så får vi se hur stort intresset är!

Sv: 25cl flaskor

Fan jag är uppe i östersund ibland, nu var det ett tag sen dock. Men jag skulle gärna köpa in mig på ett antal flaskor. Har en imperial som står på primären nu. Och skulle gärna ha ett antal 25or.

Har också börjat samla 25centilitare av samma anledning som dig megen.
Jag hopppas på att det ska leda till att ölhyllan inte sina lika snabbt.

Har också kontaktat krogarna i stan och det lär väl bli operation "insamlingsrunda" efter helgerna.
Hade kunnat tänka mig att vara med på en pall, men att skicka tomflaskor mellan jämtland och skåne känns inte party.

www.bryggradio.com
www.facebook.com/bryggradio

Alternativt kanske man kan trycka på flaskor och burkar och få dem att
ta hem en pall och skicka ut mindre partier till slutkunder som oss...

Låt säta att man beställer en låda på ca 52st som minimi och styckpriset blir ett snäpp högre.
Skulle vara intresserad av iallfall 250st i nuläget.

www.bryggradio.com

Jag är intresserad av att köpa runt hundra flaskor så länge inte logistiken blir för "ful". Men det lär den ju bli med så liten mängd. Hm…

Jag skulle med vara intresserad av ett gäng flaskor. 100-300 st
Men nu bor jag me i skåne ju..... Ganska enkelt med att lösa med Thomas, men jämtland är ju inte direkt granne precis......

Bryggverk 3.02, planerar för version 3.11
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

Vi skåningar kanske kan forska lite i detta...

www.bryggradio.com

Jag ska upp till jämtland under påskhelgen och stanna några dagar extra. Kommer befinna mig i en liten by som heter Boggsjö. Men det kommer säkert bli nån tur in till Östersund.