Ok då kanske det inte skulle bli några problem med DMS, 37 grader och sen har jag ju stor yta mot luften som ångan kan avdunsta från. Men är ju tråkigt å "koka" ölen fesljummen
.
Haha ska absolut tänka på stenarna nästa gång jag brygger/rengör Per...kanske ska man hoppa att tvätta bort det brända.... Skrev det mest som ett skämt men när ja skrev det så tänkte jag---undra hur mycket det gör. Smak? Färg? Självklart tråkigt att ha kvar det men ska testa att koka upp bara vatten och se hur det blir.
Jag är lite inne på din tanke James men jag vet inte riktigt hur jag skulle göra. Det brända har varje gång blivit på samma ställe så jag öppnade upp undersidan och kollade hur det såg ut, tänkte att värmepatronen kanske ligger emot extra mycket här.. 
Det inringade visar stället där det bränner varje gång. Jag är ingen värmepatronsexpert
men jag trodde inte den skulle se ut så. Tänkte jag skulle kunna lyfta den lite från metallen där det bränner men vad tror ni---går det eller förstår man det då? "Hästskon" (Patronen) ligger dikt an mot plåten hela vägen men blir väl antagligen varmast halvvägs.
Angående om man skulle kunna få dit en kopparplåt, eller nån sorts plåt, så ser tvärsnittet ut såhär.

Alltså inte helt jämn. Skulle man då svetsa dit den? (Hur funkar koppar med rostfritt?, Novis på svetsning så det får jag isåfall överlåta till en kompis).
Funderar också på hur mycket sämre värmeöverföringen skulle bli ifall man sätter den där i och med att det är luft emellan (om man då inte lägger nån skiva koppar extra där iofs...)
Oj blev längre än va ja trodde, hoppas bilderna hjälper å plöja texten