Vad ska jag brygga?
Veteöl? Stout? Brown Ale? Red Ale? Porter? IPA? APA? LIPA? RIPA? skIPA rättvIPA?
Nu har jag ett riktigt I-landsproblem.. jag har malt, humle jäst och vatten, men jag vill ha bra idéer! köpa till lite är inga problem, nån speciell humle, jäst eller dyl.
Kriterier: Inte rökmalt, inte lambic, inte saison.. annars är ordet fritt!! ge mig tips så kapar jag receptet och moddar!!
Ingr hemma:
Malt: Vetemalt, pale ale malt, Pilsnermalt, munchener, ambermalt, svartmalt, rostat korn, havreflingor, ljus chrystal, mörk chrystal, chokladmalt, Puffat vete
Humle: EKG, Magnum, Northern brewer, Styrian Goldings, Challenger, Hallertau trad + organic , saaz, Cascade
Jäst: US-05, S-35, S-04
Salter finns, viljan finns, Braumeister50 finns!!
HILFE!! //Mattias
