Köpa bygelflaskor!

Kapsyleraren kom bort i flytten så jag tar detta tillfälle och övergår till patent- bygelflaskor. Detta kan köpas från http://www.flaskorburkar.se/ men det finns minsta tillåtna volym man kan köpa så jag täkte höra om någon är intresserad.
Kolla i katalogen för att se aktuella modeller.

Jag bor i Lund och Flaskor och burkar finns i Eslöv så en eventuell intressent bör inte bo för långt bort. Jag tänkte mig 1 liters flaskor för jag tycker om den snabbare hanteringen det innebär men vi kanske kan diskutera fram en bra lösning.
Prislistan ser ut så här för aktuella flaskor:

1 liter mörka flaskor inkl. propp och packning:
Antagligen är det hägsta priset det som är aktuellt, de lägre är nog om man köper hel pall.

Modell          Lägsta antal          Priser
4-4977          80                  6:30    6:85    9:25
C7-1000        48                  5:45    5:95    8:-

0,5 liter mörka flaskor
4-4249        100                  4:10    4:50    6:10

Spontant känns C7-1000 bäst (=billigast).

Hör av er om det finns intresse, Erik.

2 Senast ändrad av cmbellman (2010-02-23 09:38:05)

Sv: Köpa bygelflaskor!

Hej,

Det finns förmodligen en drös krogar som skulle bli jätteglada om du kommer och hämtar upp deras backar med patentkorksflaskor. De är nämligen befriade från pant och blir bara ett bökigt moment i sophantering för krögaren (vad jag förstått). Jag har själv blivit erbjuden sådana flaskor på tre olika krogar runt Stockholm utan att ens fråga (dock visste en av dem om att jag brygger).

Så knalla in och prata med din lokala pub/restaurang där du vet att de serverar någon öl i sådana flaskor och bespara dig lite pengar och transport. smile

[b][color=#009922]Hej kära själ! Fukta din aska![/color][/b]

Bygelflaskorna från flaskorburkar är jättefina, köpte ett lass med halvlitersflaskor (4-4249) härförleden och jag är jättenöjd. Notera att bygeln måste man beställa vid sidan av (2:80 styck för porslin). Och sedan är där någon glasåtervinningsavgift på några ören per flaska.

Think globally. Drink locally.

cmbellman skrev:

Hej,

Det finns förmodligen en drös krogar som skulle bli jätteglada om du kommer och hämtar upp deras backar med patentkorksflaskor. De är nämligen befriade från pant och blir bara ett bökigt moment i sophantering för krögaren (vad jag förstått). Jag har själv blivit erbjuden sådana flaskor på tre olika krogar runt Stockholm utan att ens fråga (dock visste en av dem om att jag brygger).

Så knalla in och prata med din lokala pub/restaurang där du vet att de serverar någon öl i sådana flaskor och bespara dig lite pengar och transport. smile

cmbellman, har du något tips på någon sådan krog i närheten av hammarby sjöstad? Jag behöver flaskor, har en pirra och saknar bil smile

Häromdagen var jag några liter kort när jag skulle tappa upp min witbier så jag sjönk så lågt att jag gick ned och rotade i soprummet. Det var knepigt, bara rötjut och barnmat här…

Hedefalk, Broder Tuck på götgatan serverar Grolsch i patentkorksflaskor. Det är ju inte en evighet från sjöstaden. Går det inte en båt till söder t.o.m?

/Hans

hedefalk skrev:

cmbellman, har du något tips på någon sådan krog i närheten av hammarby sjöstad? Jag behöver flaskor, har en pirra och saknar bil smile

Häromdagen var jag några liter kort när jag skulle tappa upp min witbier så jag sjönk så lågt att jag gick ned och rotade i soprummet. Det var knepigt, bara rötjut och barnmat här…

Jag bor faktiskt själv i sjöstan smile

Ta färjan över till söder och knalla ett stenkast till Katarina Bangata. Där ligger en krog som heter babajan. Ägaren som har ett väldigt krettsloppstänk ger mer än gärna bort bygelflaskor, och du slipper såna med ingraverat "grolsch" i, vilket kan vara lite trist för hembryggt. Nå nu känner jag honom inte personligen, men han har iaf erbjudit mig flaskor tidigare utan att jag ens bett om det.

Ah, jag har faktiskt tänkt gå och äta där ändå! Min flickvän käkade där nyligen och tyckte mycket om stället. Det blir att ta med pirran och ta en mixed thali på söndag tror jag bestämt! Tack för tipset!

Varsågod! smile Kanske kan vara värt att slå en pling först och kolla att han inte just kastat bort det han hade stående.

Annars vet jag att Mange på Fräcka Halvpannan (Bondegatan / Erstagatan) läser här ibland, han kanske har några bygeltomflaskor över. Tänkte själv titta förbi nån gång och plocka upp nån back. Flaskor eller ej - väl värt ett besök, sjukt goda grillspett och mängder av välhumlade microöl på flaska (och förmodligen stans bästa fatöl, Mikkeler - American Dream).