Motueka (B Saaz) ?
Är det någon som har erfarenhet av detta humle? Det står att den passar bra till pilsner och ales men jag känner en stor dragning till att avända den till en weissbier. Vad tror ni om det?
Du är inte inloggad. För att använda forumet fullt ut bör du logga in eller registrera ett användarkonto.
Humlebladet → Öltyper, recept och bryggloggar → Motueka (B Saaz) ?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Är det någon som har erfarenhet av detta humle? Det står att den passar bra till pilsner och ales men jag känner en stor dragning till att avända den till en weissbier. Vad tror ni om det?
(Jag kapar tråden lite också...)
Eller för den delen någon av de andra mer ovanliga nyazeeländarna som finns att få tag på från Humlegården: Rakau, Halllertau Aroma, Green Bullet t.ex?
Har själv varit sugen på att prova nyazeeländarna, men vet inte riktigt vart jag ska börja. Testat Pacific Gem i en öl som jäser just nu, men bara som bitterhumle.
Riwaka har jag testat i en Classic American Pilsner. Som smak och aromhumle. Tycker den är god, ganska "fruktig" och passsar kanske bäst till ales. Men Citrus och mycket passionsfrukt stämmer in bra på smaken.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Humlebladet → Öltyper, recept och bryggloggar → Motueka (B Saaz) ?