bryggmästare sökes

Jag söker Ölbryggare i Hudiksvallstrakten.

Skulle Vara kul att få hjälp av någon duktig som finns i närheten.

2 Senast ändrad av jrm (2009-10-25 21:06:43)

Sv: bryggmästare sökes

Hej, jag finns 1 mil ifrån Ljusdal (mot Hudik hållet). Om jag är duktig får andra avgöra...

Just nu håller jag på att få fart i mitt "nya" bryggverk vilket har visat sig vara ett större projekt när man har 2 barn under 25 mdr. ålder... Har bilvit dåligt med tid det senaste halvåret...

Dessutom är vi ett gäng i Bollnäs (Hälsingland Ölfrämjande - http://tresex.se) som håller träff 1 - 2 lördagar per månad. Där är vi väl ett 10-tal pers som bryggar öl i föreningen

3 Senast ändrad av megen (2009-10-28 14:56:43)

ja men det är ju inte så långt. Har svärpäronen i delsbo så.

Jag skulle vara intresserad av att få vara med någon som kan brygga,. iaf under  alla moment fram tom att bryggden ställs för jäsning. Resten har jag lite erfarenhet av redan.

Jag talar givetvis  om helmäskning

Du är välkommen någon helg, jag vill dock brygga på nya bryggverket en gång eller två innan jag bjuder in "åskådare" och visar upp mig som bryggpajas :-)
bara så jag vet ungefär vilken effektivitet jag har för receptplanering, men även så jag vet hur mycket temperaturen sjunker under mäskningen och vid flytt till lakkärlet.

Jag tror jag har bryggt helmalt 15 gånga + lite extraktbrygg och några vörtsatser ifrån Helsinge Ångbryggeri.
Vi kanske även kan titta på min gamla bryggutrustning (ombyggt kylväska) för 15-20L satser.