Hållbarhet på bolagets fat???

hur länge håller ölen i ett fat från systembolaget...?
någon som har en ungefär uppfattning?
enligt deras kundtjänst så uppger bryggerierna att dem har hållbarhet på 2-5 dagar efter öppnandet.

stämmer det???

Sv: Hållbarhet på bolagets fat???

det stämmer troligen bara om du tömmer fatet med pump som släpper in luft...

"You can't be a real country unless you have a beer and an airline. It helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but at the very least you need a beer."- Frank Zappa

hur tar man reda på det???http://www.humle.se/punbb/images/upload/74_%F6l.jpg

en sån har jag skaffat...
får inte riktigt kläm på slangarna heller... kan du något om det?
dem 2 gulaktiga slangarna är cirkulation men den vita får jag ingen det klickar till i tappen om man blåser i den...

den där ska du ju använda kolsyretub med så då håller nog ölet rätt länge, vad jag menade var en sån här;http://www.humle.se/punbb/images/upload/22_7509E.jpg, den pumpar in luft i fatet för att trycka ut ölet...

"You can't be a real country unless you have a beer and an airline. It helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but at the very least you need a beer."- Frank Zappa

ok men då kanske ett fat från bolaget typ håller ett halvår om man har lite tur eller???

Hej
Jag har vid ett tillfälle köpt in några fat från ett bryggeri (via systenbolaget).
Jag hyrde då hela köret med kran, kylare och kolsyra.
Ett fat blev halvfullt efter festen (eller halvtomt) och vi bestämde att ha en liten extra fest och göra slut på fatet några veckor senare (mindre än en månad i alla fall)
Men det gick inte, ölet smakade vidrigt, bara att hälla ut.
Detta trots att fatet aldrig blivit "tomt på kolsyra"

Mycket märkligt med tanke på att ett vanligt hembryggarfat är bra efter betydligt längre tider med många "öppningar"

/Kjell

verkligen konstigt, kanske de där hyrgrejerna var skitiga...