Hej, testa att blåsa i den transparanta slangen samtidigt som du öppnar kranen så bör det blåsa igenom. De andra lär vara en cirkvända för att kyla ölen hela vägen upp i ölstolpen. Således om du blåser i den så bör det komma ut ur det andra benet.
Det du behöver är 1 st nytt corneliusfat 8818, 1 st kolsyretub 6 kg koldioxid 8946, 1 st regulator 8951, 1 m kolsyreslang 8741, 2 st slangklämmor 8791, 1 st gaskoppling 8918, 1 st ölkoppling 8919, Sen behöver du ölslang från fatet och en övergång till den dimensionen du har på slanganslutningen på tornet.
Ska du sedan använda din cirkvända så behöver du en kylmaskin. Så här ser min ut: http://www.ladda-upp.com/bilder/23660/kylmaskin1
Nu är bilden tagen ganska långt ifrån men det som är byglat högst upp på kylmaskinen är alltså cirkvändan som jag inte använder.
Således ska du använda en kylmaskin så behöver du från fatet sett ölkoppling, ölslang, övergång till kylmaskinsanslutningen( i mitt fall så blir det en rakkoppling 3/8"),övergång från kylmaskinen till ölslang(alt. restriktorslang),övergång till ditt torn.
Kylmaskinen på bilden är en cornelius maxi 310 med fyra slingor.
Hållbarheten på systembolagets fat vet jag ej men bör vara drickbart ett halvår iaf om det förvaras svalt och vid jämn temperatur.
Lycka till
/Hans