Bara vanligt vatten

Jag tänkte brygga mig en porter och ha framåt vintern eller vårkanten.När jag började läsa om porter, så var det ganska mycket prat om vattnet...

På min kommuns hemsida står det (http://www.partille.se/sv/Invanarservice/Bygga--bo/Vatten-och-avlopp/Dricksvatten/ )

Vattnets hårdhet anges i tyska hårdhetsgrader och är cirka 3-4 dH. ... Vattnets pH är cirka 8.

Övriga "ingredienser" hittar jag inte...(Det kanske jag borde, för att få bra svar på min fråga!)

Jag har surfat runt lite och hittat massa olika saker om vad som skall tillsättas, var det skall tillsättas, när det skall tillsättas...

Min fråga blir helt enkelt:
Om jag skall göra den perfekta portern, bör jag justera vattnet på något sätt, och i så fall när; vid lakning eller i mäsken?

Jonas

Sv: Bara vanligt vatten

hej, om du vill ha vattensammansättningen är det bara att ringa till vattenbolaget eller den som har hand om vattnet på kommunen och be att få det mailat eller skickat, ber man om det så måste dom dela med sig av informationen..

Mattias

Sv: Bara vanligt vatten

Jo, jag vet, men jag tänkte gå ut lite löst först.. smile

Jonas

Sv: Bara vanligt vatten

Ring dom på stubben så har du dom rätta siffrorna att jobba med.

Säg som det är så kanske dom hjälper dig lite extra på traven.

www.bryggradio.com
www.facebook.com/bryggradio

Sv: Bara vanligt vatten

Ja, jag fick mina inscannade och mailade direkt när jag berättade vad det handlade om... smile

Sv: Bara vanligt vatten

Om ni undrar varför tråden dog, så beror det väl på att jag bor i Partille kommun!
Skall maila en gång till och fråga, så får vi se...

Sv: Bara vanligt vatten

Är samma sak i Gällivare de på kommunen som är vattenansvariga svarar inte på E-post

Alla djur utom människan vet att livets huvudsakliga mening är att njuta av det.