1 Senast ändrad av lbfmalte (2009-06-07 09:31:00)

Sommaröl, eller bara bra öl.....eller dålig.... ok, ölrecentioner??

Hade tillsammans med en vän igår kväll tillsammans med katastrofmatchen mot Danmark en liten provning av div öl, och vill speciellt tala om relativt onödig öl och en höjdare:

Hoegaarden rosée, jag kände att detta måste jag prova, det lät så bra och hoegaarden är ju gott, det här är då en hoegaarden med hallon, kommer i en 25cl "red bull burk" vilket känns otroligt billigt. och börjar man sen räkna på priset blir man ju nästan förbannad 57,60 /liter..
Det kan ju hända att den är godare en tokvarm sommardag när den är iskall, men inte i går. Lukten är bra, men smaken känns konstgjord.

Sen till en annan oväntad sommaröl, Wells Banana bread beer. Jag hatar skumbaner, och var otroligt skeptisk på ölen, men nyfikenheten tog överhand och nu ångrar jag att jag bara köpte en.. Denna ska vara kall och smakar faktiskt gott och friskt och kommer att vara en törstsläckare för mig ett tag. (jag kan tänka mig att man kommer att tröttna på den om man dricker för många). kostar 23spänn för en halvliter..  PROVA!

/Mattias

Sv: Sommaröl, eller bara bra öl.....eller dålig.... ok, ölrecentioner??

Länge sedan jag drack Hoegaarden Rose, vet att jag köpt på bla. www.barleywine.dk i köpenhamn
och när jag vart i Belgien. Har för mig att den inte va lika fantastisk som man skulle vilja.

Well jag jag hålla med om, den va faktiskt ganska rolig.

www.bryggradio.com
www.facebook.com/bryggradio

Sv: Sommaröl, eller bara bra öl.....eller dålig.... ok, ölrecentioner??

Den konstiga smaken tror jag kommer från sötningsmedlet de använt.
Den hade varit mycket bättre om den inte var så söt.