Brewdog i London

Ser på Brewdogs hemsida att de har ett helt batteri sorter. Någon som vet om de är tillgängliga i London, gärna på tapp. Åker dit nästa vecka och det skulle ju vara kul att prova några andra än PUNKen.

http://www.brewdog.com/

Sv: Brewdog i London

Nu förstår jag varför ingen svarar när man frågar om öl på olika resmål. Nu hade jag i och för sig tonåringar med mig, så jag var ju som vanligt mest vandrande plånbok på Oxford Street. Men de få gånger jag hade tillfälle att slinka in på någon pub kunde jag konstatera att det till 90% är Fosters, Carlsberg och annan lager i kranarna. Flera ställen hade en IPA vid namn Greene King, men det var en ganska tunn soppa. På de riktigt stora varuhusens matställen kunde man dock hitta fin ale, men det var kanske inte den miljö jag sett fram emot. Brewdog hade ingen hört talas om. Nej, man får nog söka sig längre från allfarvägarna om man skall hitta bra öl i UK.

Sv: Brewdog i London

De som kan sånt bäst är oftast på sidor som till exempel ratebeer. Fast jag rekommenderar sökningar i forum och platsrecencioner (och ölet själv såklart) på sidan innan du frågar där. Du kan oftast hitta informationen där, många skriver exakt var de provat ölet och alla öl ett visst ställe hade på tapp vid besöket osv.

4 Senast ändrad av Golfkompis (2009-05-26 20:47:19)

Sv: Brewdog i London

Svantide!

Kika på websidan för "Campain for Real Ale",
www.camra.org.uk

Man blir törstig bara av att surfa runt på sidan. Bland annat säljer man en bok "Good Beer Guide", som listar tusentals pubar i UK som säljer bra öl utanför mittfåran.

Dessutom listas pubar som har gammal eller originell inredning. Ett exempel är "Cittie of Yorke", belägen på 22 High Holborn, WC1, i Central Greater London.

Jag citerar:
"Close to the Holburn Bars, the historic entrance to London, a pub has stood on this site since 1430. Rebuilt in 1695 as 'the Gray's Inn Coffee House' it is now a three bar pub, the cellar bar being part of the 17th century structure. Now Grade II listed, it boasts a hugely impressive interior. A rare triangular stove is still in use, with an undeerfloor chimney. Despite the exceptional surroundings the beer price here is competitive and the food is good." (2007)

Jag köpte min bok via AdLibris och den är en guldgruva för UK-resenären.
Och som sagt - skaffa boken - det finns minst tusen lika kittlande beskrivningar.
/Mats

Du skall inga andra gudar hava förutom Jan Hedh och Leif Mannerström.

5 Senast ändrad av AndyKaz (2009-05-26 15:26:20)

Sv: Brewdog i London

Så synd att jag missade den här tråden. Jag vet var du kan köpa brewdog på flaska i London. Det finns en marknad som heter The borough market som ligger söder om "älven" (läs thamsen) vid T-bane stationen London Bridge, där finns det ett ölstånd mitt i marknade. Där bruakr dom ha massa spännande öl. (sist jag var där så fanns det massor av olika från Brewdog) Marknaden har dock enbart öppet på fredagar och Lördagar om jag inte minns fel.

Mitt emot marknaden, finns i mitt tycke, även Londons bästa pub "The market porter" och dom serverar ruskigt bra Real Ale. Byter friskt och har inga stora London Bryggerier. Jag tror att dom har nånstans mellan 10-14 real ale kranar.

Ha det
Anders

Det tråkigaste med en riktigt lyckad öl är att den tar slut på tok för fort,

6 Senast ändrad av Calle (2009-05-26 20:17:09)

Sv: Brewdog i London

Det är hörnhuset med en massa växter hängande från andra våningen väl?
Precis i närheten fast närmare "bron" ligger The Mud Lark som innehar Cask Marque.
Över huvud taget tycker jag att pubarna i London har ryckt upp sig ordentligt vad det gäller real ale de senaste 15 - 20 åren eller så. Eller också är det jag som dras till andra sorters pubar idag mot när jag var yngre.

Skulle man tröttna på real ale och istället vill smaka öl med mycket och ofta amerikansk humle kan man alltid dra sig till Covent Garden och besöka Porter House.

Sv: Brewdog i London

När vi ändå disskuterar Brewdog, så kan jag berätta att jag prövade deras Hardcore IPA på Göteborgspuben The rover ifredags.. En Imperial IPA på 9% och en IBU på 150..... ett riktigt monster men otroligt drickbar.... Måste dock medge att mina örsnibbar fortfarande är gröna av all humle...

Ha det
Anders

Det tråkigaste med en riktigt lyckad öl är att den tar slut på tok för fort,