Plastkapsyler

Om jag tappar över färdigkolsyrat öl på flaska med en mottrycksfyllare och försluter med en sådan här plastkapsyl

http://www.humle.se/punbb/images/upload/Kapsyl.jpg

och sedan lägger vanlig aliminiumfolie över tror ni att det skulle fungera att lagra öl några månader till ett år på detta sätt? Någon som har provat?

Alla djur utom människan vet att livets huvudsakliga mening är att njuta av det.

Sv: Plastkapsyler

Hej,
Skulle nog inte ens komma på tanken . Dessa kapsyler KAN INTE ens komma i närheten att hålla tätt som vanliga kapsyler gör  . INTE EN CHANS .Ölet kommer att bli fördärvat efter bara några veckor om ens det .

Ok tack för svaret ingenting som rekommenderas alltså..

Alla djur utom människan vet att livets huvudsakliga mening är att njuta av det.

Nej det är inga bra grejor , satsa på riktiga kapsyler i stället samt en bra kapsyleringsapparat . Du kommer nog inte att ångra dej .

I ungdomens glansdagar använde jag sådana där plastkapsyler till min första satsbrygning.

Vad ska man göra när det är slut på kronkapsyler och det är söndag så jag fick köpa varenda kapsylförpackning de hade på Ica.

Att prima flaskor med sådana kapsyler resulterade i att jag vaknade mitt i natten av att jag trodde jag var beskjuten då kapsylerna flög av en efter en.

Men sen fungerade de ganska bra om man la en motvikt mot kapsylerna i mitt fall en skärbräda och några böcker.

Tämligen enkelt dock när ölen skulle konsumeras!

Tätheten känns dock sådär.

/Hans berättar anekdoter