induktionshäll

Jag köpte en iduktionshäll för 400 eller 600 krmed en effekt på 2000 watt på jula eller biltema...Har nu testat den en gång och är nöjd med den.Man kan ställa in tempen från 50 grader c och upp till 240 c en 36 liters rostfri gryta användes.Jag gjorde allt i den dvs rasta o rörde mäskade ut, allt är bra hittills tjoho!

Anders

Sv: induktionshäll

Jag satt och letade efter en sådan idag på nätet, jätte tacksam för tippset på var!

/Peter

Föresten..
Hur lång tid tog det att koka upp din volym på hällen och gör det någon om grytan har en större bottendiameter än de 22 som biltema anger skall vara okey?

Kommer nog köpa en så fort jag får för min fru....

Den gryta jag använde var 360 mm i botten så det tog längre tid än den förra jag använde, men det var en gryta inköpt på Lidl 25 liter? En fin bubbla stod i mitten av koket  utan isolering.Det var ca 5c i luften.Med termostaten inställd på 140 c (men ingångsgraden var förstås på 240c)
Biltema har hällen och jula med, jag tror att biltemas är billigast men vet ej om det är samma häll.

Anders

Har du en extra termostat, typ universaltermostaten som humle säljer, och sedan temperatur regleringen på kokplattan på 240C? Varför i så fall?

Jag har bara en 15L kastrull av samma typ som säljs här på humle dessutom håller jag till inomhus så då borde det inte vara några problem då antar jag.

Var det från Jula eller Biltema du handlade, hur som helst så borde ju märkeffekten vara rätt iaf.. det borde vara det som är viktigt..

/Peter

Vi kan rekommendera denna http://hembryggarbloggen.blogspot.com/2 … ng-20.html
2000W med en diameter på 28cm. Den har vi köpt från tyskland. För mig den gick på ca 85€ inkl frakt.