Frågor, vad annars?
Bakgrund:
Nu skall jag försöka mig på att göra ett öl utan att använda extrakt! En enkel mäskning alltså!
Jag tänkte göra nån slags ale/bitter eller en stout, eftersom de skall jäsa i rumstemp; jag har inte så mycket plats i kylen. Dessutom tänkte jag göra små satser; runt 8-10 liter.
Ett problem är att jag inte har nån maltkross, utan tänkte köpa krossad malt. Krossad Pale ale malt finns bara att köpa i 25 kg säck, och det är kanske lite mycket.
Frågor:
Vilka öl är det som skall/kan jäsa i rumstemp?
Hur länge kan man lagra krossad malt? Det kanske är idé att köpa stora säcken?
Jonas