The beer machine
Kolla in denna mirakelmanick!
Många lockande lovord här.
Snacka om att spendera onödiga slantar............
(Denna kanske har varit uppe förr på forumet, ursäkta isåfall)
Du är inte inloggad. För att använda forumet fullt ut bör du logga in eller registrera ett användarkonto.
Humlebladet → Utrustning → The beer machine
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Kolla in denna mirakelmanick!
Många lockande lovord här.
Snacka om att spendera onödiga slantar............
(Denna kanske har varit uppe förr på forumet, ursäkta isåfall)
"Öl makinen tar hembryggningen av öl till en helt ny och revulutionerande
nivå. Nu kan du glömma alla de svåra stegen i att brygga öl för ölmaskinen har allt som behövs från ett inbyggt kolsyresystem & tappkran . Lättare kan det bara inte bli."
Vad är det roliga då?
Lika kul som att laga Knorrs pulversoppa ungefär...
Dessutom brygger man på färdigkomponerade påsar med extrakt. Jippi! Snarare som att investera i en maskin som kokar pulversoppan åt dig…
"När du brygger ditt eget öl med the beermachine kan du vara säker på vad din brygd innehåller. Varje påse med ölmix är sammansatt av bättre ingredienser än vad som vanligtvis förekommer på bryggerierna och de stora brygghusen."
BULLSHIT!
Det är konstigt hur många företag kör på affärsideen att den sista idioten är inte född än - och dom ser ut att lyckas !
Gör en ny billig plast fat och sälj den för mer än en kvalitets fat i rostfritt kostar.
Ta några standard ölsatser och sälj dom för mer än dom färdiga satsena kostar - med en eget märke utanpå.
För att få dom att smaka lite bättre - slå inte i något socker. Problem uppstår då att dom kostar mer än andra satser att tilverka. Lösning dom räcker bara till hälften av andra satser.
Sedan lite skådespelare och kulisher med lite lämpligt ljud att lägga i bakgrunden och en bra redigering.
Vad skit kan man inte sälja med mördande reklam. Finns ett progran på di8scovery - syna bluffen eller något sådant där skojare visar hur många går på vilka bluffar som hälst.
Köp lite maltextrakt och en torrjäst på humlegården och slå på lite vatten och låt det stå och jäsa. Svårt va!
Varför köpa en billig plasttunna till 5 dubla värdet förstår jag inte.
Om du vill prova deras dyra ölsatser blanda det med vatten och slå det på vanliga tomflaskor.
Saxat från deras hemsida:
Startpaketet av the beermachine innehåller:
1st beermachine
1st påse med ölmix
1st påse med gäst
1st avskummningsdisk
3st kolsyrepatroner bruksanvisningar
Man får en gäst också...eller?
Haha, den här ska skickas runt som humorlänk på jobbet imorgon.
utan TVECKAN!
Det är väl gästen som dRicker upp all den goda ölen som man får med The Beer Machine?
Äh, jag tror ni bara är en massa hembryggare som är fotömma och inser hur ni kastat bort er tid med att krossa malt med dyrbar maltkross, slabbat i timmar med mäskning i olika grader, bränt era fingrar när ni kokat vörten, spillt på golvet när ni fört över vörten till jäsningskärlet, oroat er gråhåriga för utebliven jäsningen, bitit av alla nagelband i väntan på att ölet skall jäsa klart och spenderat timmar i att rengöra de mest grisiga ölflaskor för att tappa ölet i, bara för att 2-3 månader senare inse att det öl ni just bryggt inte till närmelsevis kan mäta sig med det högklassiga superöl som The Beer Machine tillverkar helt utan tveckan! Synd bara att den där gästen dricker upp ölet för en.
Eller som Peter Booth sa när han blev intervjuad som en Professor i Myror:
- How would you sum up your near 50 years of studies of ants?
- A total waste of time!
The Beer Machine, here I come.... NOT
Det är väl gästen som dRicker upp all den goda ölen som man får med The Beer Machine?
Så inte nog med att själva bryggandet gjorts busenkelt, nu behöver man inte ens dricka upp ölet själv. Tala om revolutionerande!
Hamnade på efterfest hos en trevlig kille med en beermachine i köket. Jag blev alldeles till mig när jag fick se den och fick prova ett glas. Ägaren var inte alls nöjd med maskinen och jag förstår varför;
Ölen, en ljus lagervariant, smakade ingenting, en Carlsberg är smakrik i jämförelse... Nån liten humleton kunde anas, kolsyran var för låg och någon maltighet var det inte att tala om. Jag är ingen ölexpert, men ölet där var verkligen ingen höjdare.
De 1200:- som den kostade får man en hel del hembryggargrejer för...
ska jag betala 1200 för den,så vill jag ha en sån där elektroimpuls-pryl att sätta på ölmagen med i priset!!
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Humlebladet → Utrustning → The beer machine