brother thelonius

vad kan man säga om den? smile

"You can't be a real country unless you have a beer and an airline. It helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but at the very least you need a beer."- Frank Zappa

Sv: brother thelonius

Det verkar finnas en hel del, jag tyckte inte att den var speciellt bra.
Drack den för ngn månad sedan när vi hade lite vänner över på sushi.

Kanske ett dåligt ex?

www.bryggradio.com
www.facebook.com/bryggradio

3 Senast ändrad av Flasktömmaren (2008-11-08 18:14:06)

jag känner samma sak,jag är väldigt ny på belgare men tyckte inte denna verkade hålla riktigt, kändes lite sur lixom.brett? eller är jag fel ute där? har inte ännu testa lambic geuse och så,men fick kort för mej att det kunde vara nåt sånt...
har förresten planer på en leffe-klon(blond), har du någon bra idé?:) tänker kanske främst på jästval.

"You can't be a real country unless you have a beer and an airline. It helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but at the very least you need a beer."- Frank Zappa

Det får bra vara bra surt för att det ska vara ens i närheten av en geuze. Tänk citronsaft.

ok tackar! smile

Tyckte den var rätt ok. Kanske mer amerikansk än belgisk, tyckte inte att sötman och alkoholen var riktigt i balans. Syrligheten kände inte jag. Men jag gillar russintonerna i den, det är väl rätt mycket Special B i den, va?
Den amerikanska Three Philosophers (Ommegang) var mer typiskt syrlig i sånt fall, som en del belgare kan vara.

det stämmer nog med special-B

Ska testa igen!

Såg att Arrogant bastard fanns på bolaget nu också, den hade vart kul att testa.

www.bryggradio.com

när jag har tänkt efter lite så var den bäst lite ljummen, trots sina 8%.såg också aptitligare ut då.

Testade just brother thelonius och jag måste säga att jag tyckte den var helt ok. Som någon sa ovan, helt klart mer amerikansk än belgisk, men å andra sidan är det ju en amerikansk öl, så varför inte? Gillade också kaffetonen i den. God öl.

Drack Arrogant Bastard på ölmässan i Stockholm, men jag vet inte. Tyckte den var sådär. Etiketten var väl det roligast med den, finns godare APA:s.

Brother T är en helt OK belgare i stil med Rochefort 8 & 10.  Inte bättre, men OK.

Har inte bryggt på ett jävla tag men börjar blir rejält sugen nu.

12 Senast ändrad av Flasktömmaren (2008-11-11 01:00:37)

när jag såg den tänkte jag "en amerikansk belgare, det måste vara en maxad belgare"(amerikaner maxar ju allt:))men det visar sig att belgarna redan är så maxade att amrisarna inte fixar en sån max.. ungefär så menar jag.

Det är Double Bastard som finns på systemet, inte Arrogant bastard. Har inte testat Arrogant, men den dubbla fick mig att fälla en tår av glädje. Fast det bör tilläggas att jag är en riktigt Humle fanatiker. Ikväll ryker Stones Barleywine styla ale Old Guardian för min del. Jag har sjukt höga förhoppningar där.

Ha det
Anders

Det tråkigaste med en riktigt lyckad öl är att den tar slut på tok för fort,

tänkte bara bumpa tråden med att att jag nu testat lambic.... och det blev i form av en timmermans Kriek, kan utan vidare tänka mej att dricka fler såna, som en välkomstdrink en varm grillsommardag kanske? smile

AndyKaz skrev:

Det är Double Bastard som finns på systemet, inte Arrogant bastard. Har inte testat Arrogant, men den dubbla fick mig att fälla en tår av glädje. Fast det bör tilläggas att jag är en riktigt Humle fanatiker. Ikväll ryker Stones Barleywine styla ale Old Guardian för min del. Jag har sjukt höga förhoppningar där.

Ha det
Anders

Lykligtvis har vi en ölintressent på ett av bolagen i stan som tar hem "allt"
Man kan beställa en låda/back ur best sortimentet o köpa 2 flaskor o så hamnar resten på hyllan "tillfälligt i butiken"
Det verkar vara många som gör så som handlar där så det finns massa roliga saker där oftast.

Sedan ett par månader så har det även funnits flera Geuze och Lambics där vilket de borde få medalj för wink

www.bryggradio.com

16 Senast ändrad av AndyKaz (2008-11-24 00:23:25)

Ja systemet har skärpt till sig nu när det gäller tillfälligsläppen. Ett tips är att försöka hålla reda på vilka som är konsumentkontakter på produkter man gillar. Det underlättar ganska mycket om man vill göra en privatimport sen. Gamlestaden (herrljunga feat. Oliver Twist) brukar vara ruskigt snälla när det gäller kvantiteter vd privat import.

Ha det
Anders

P.s. skulle inte tacka nej till ett släpp på 3 fonteinen just nu. D.s

Det tråkigaste med en riktigt lyckad öl är att den tar slut på tok för fort,