Hur fungerar det med patentkorkar?!

Har sökt men inte funnit...
Hur fungerar de patentkorkar som säljs här på Humlegården?

Måste man ha de speciella flaskorna till? (Som de gamla Grolsh) eller kan man koppla de till en vanlig 33/50cl?
Har tyvärr ingen patentkork här hemma att kika på och har aldrig kikat närmare på dem...
Tack på förhand!

www.facebook.com/bjorwik

Sv: Hur fungerar det med patentkorkar?!

Du måste ha flaskor som är anpassade för korkarna. Det är två fördjupningar som korken fästes i, och utan dessa går liksom inte.

gjorde några simpla ölsatser för några år tillbaka och använd emig av de franska fischer öl flaskorna 0.65 bra storlek och det fungerade bra
förutom att ölen inte var den bästa men det berodde på bryggaren och den färdiga maltextraken.

Finns det någon öl på bolaget som säljs med patenkork? Har letat på deras hemsida och i butikerna men inte hittat något...
Det är ju lite långt att åka till Danmark bara för att köpa en back.

www.facebook.com/bjorwik

Hej.
Du kan beställa tjeckiska lagern bernard på hellåda i beställningsortimentet.
Den hade iallafall i somras patenkork. Det finns även en mixlåda med tre olika av deras lager, om man inte vill beställa 20 st av en sort.

Ett annat tips är att ringa eller maila kundtjänst på systemet om dom kan tipsa, eller skicka in en förfrågan på privat import på en öl som du vet har denna kork.
ha det Anders

Det tråkigaste med en riktigt lyckad öl är att den tar slut på tok för fort,

Tack AnyKaz för tipset, det skall genast kollas upp!

www.facebook.com/bjorwik

7 Senast ändrad av AndyKaz (2008-09-09 10:11:49)

Hallå!

Jag glömde en sak. Gå till en välsorterad pub, vissa kan mer än gärna spara på flaskor åt en. (ibland kan dom vilja ha ett smakprov från någon bryggd som kompensation)  Har exempelvis hämtat Rogue XS flaskor från mitt stamhak Rover. Dom är skitfräcka helt svarta keramik flaskor på 75cl.

Anders

AndyKaz skrev:

Hallå!
Har exempelvis hämtat Rogue XS flaskor från mitt stamhak Rover. Dom är skitfräcka helt svarta keramik flaskor på 75cl.
Anders

Haha du också, jag har massa flaskor från The Rover.

Alltid Rover, det stället äger. Både Pelle och Niklas är så grymt snälla. Det mesta brukar dom kunna fixa.

Japp och maten är helt perfekt i detta hemska väder med en öl till.