OK, lite grundläggande om bryggning.
Man behöver väldigt lite utrustning för att komma igång.
Man behöver
- Mäskkärl
- Lakkärl
- Kokkärl
- Jäskärl
Mäskning och lakning kan man använda plastkärl till. Exempelvis en 30 liters jäshink i plast, som kostar runt 100:-
Det viktigaste (och oftast och dyraste) är ett bra kärl att koka vörten i.
Typ en rejäl kastrull eller gryta på 20-30 liter.
BoilerMaker verkar vara ett universialkärl som man kan använda till mäskning, lakning och kokning.
Nu har jag inte sett den i verkligheten så jag kan ha fel, men jag tror inte det 
Den enklaste formen av mäskning är att hålla en och samma temperatur, till exempel 65ºC i mellan 60-90 minuter. Man blandar ihop c:a 2,5-3 liter vatten per kilo malt. Antingen så värmer man vattnet i förväg till lite över den mäsktemp man vill ha. C:a 72-75ºC och blandar i malten och rör om ordentligt så att man får en jämn gröt utan klumpar. Sedan låter man det vara och tar en annan kastrull och börjar värma lakvatten till c:a 78ºC. Det går åt rätt mycket lakvatten, 3-4 liter till per kilo malt.
När mäskningen är klar så börjar man laka ur vörten. Detta gör man genom att försiktigt börja tappa ur vätskan ur mäsken och samtidigt sila ifrån malten (eller rättare sagt draven som det nu kallas).
Vörten samlas upp i ett annat kärl, till exempel en 30 liters jäshink (samma som man ska jäsa ölet i för enkelhetens skull). När vätskenivån sjunkit lite gran så fyller man försiktigt på med lakvatten.
Så håller man på tills man fått c:a 5-6 liter vört per kilo malt.
Om du nu ska använda mäskkärlet till att koka vatten i så tömmer du ut draven och sköljer ren mäskkärlet.
Sedan kan du försiktigt(obs inget slaskande) hälla över vörten från uppsamlingskärlet till kokkärlet (som är din boilermaker). Sedan är det dags att koka vörten i c:a 60-90 minuter och tillsätta humle efter receptet.
Detta blev lite långt, kort sagt
Ja, man kan använda samma kärl att mäska/laka och koka i. Men det krävs ändå ett extra kärl när man samlar upp vörten.