Tillfälliga släpp och nyheter på Bolaget

Hej!

Tänkte här skapa en tråd där man diskuterar det nya som inkommer på systembolaget, samt dom tillfälligheter som dyker upp. Anledingen till att jag skapar denna tråd är för att folk som är intresserade av dessa skall kuna läsa och planera i god tid sina inköp. Därför undanber jag mig all diskussion i denna tråd om Systemets vara eller icke vara uatn ber er hålla er till ämnet.

15 maj släpps följande öl:

11549-03 Mikkeller Black, 17,5%,  99:-, 375 ml, Inköpt 960 flaskor
11545-01 Nögne Ö Klin Kokos,  59:90,  500ml, inköpt, 300 flaskor
1547-03 Slottkällans kloster 9% 05, 29:90, 330 ml, inköpt 360 flaskor
1596-03 Slottkällans kloster 9% 06, 28:90, 330 ml, inköpt 840 flaskor
11542-01 Le Merle belg style saison 7,9%, 71:60, 750 ml, inköpt 720 flaskor

Dessa släpps bara i vinkällarbutikerna i stockholm, göteborg och malmö men kan beställas via internhandel kostnadsfritt från och med den 15 maj till ditt eget bolaget. (den 15 maj går det enbart att beställa en flaska, men från och med den 16 maj är antalet fritt.

Ha det gött
Anders

P.s. Vinkällarbutikerna är Regeringsgatan i Stockholm, Nordstan i Göteborg och Hansacompagniet i Malmö D.s.

Det tråkigaste med en riktigt lyckad öl är att den tar slut på tok för fort,

Sv: Tillfälliga släpp och nyheter på Bolaget

Butiken på Regeringsgatan?  Är det den inne i köpcentrat hörnet Mäster Samuels och Regeringsgatan?

Har inte bryggt på ett jävla tag men börjar blir rejält sugen nu.

Jag bor inte i Stockholm själv, men jag är ganska säker på att det är systemet som ligger brevid NK. Den brukar ha allt i praktiken ligger i ordinarie sortimentet i alla fall. Finns karta på sytemets hemsida, ligger i närheten av Klara tunneln om det säger något.

Såg förövrigt att Juni släppet har kommit ut nu, så här ser det ut:

1590 Goldings summer hop ale, 500 ml, 20:50, Shepherd Neame
1578 Mackinac summer ale, 42500st, 355ml, 15:40, Michigan Brewing Company
11543 Sierra Nevada bigfoot 2008, 4200 st, 355ml, 31:-, Sierra Nevada Brewing Company
1574 Slottkällans Kloster 2007, 3000st, 330 ml, 24:90, Slottkällans bryggeri
1438 Beer Geek Breakfast, 1728st, 500ml, 59:-, Mikkeller
1399 Old Rasputin Stout, 7200st, 355ml, 27:30, North Coast Brewery
1586 Slottkällans vit sommaröl, 500ml, 20:50 Slottkällans bryggeri

Dessa öler släpps på fler bolag så kolla gärna upp på systemets hemsida vilka som köpt in dagen innan de släpps, tänk på att denna släpps måndag den 2/6 eftersom den första är på en röd dag.

MVH
Anders

P.s. antar att ingen på detta forum är jätteintreserrade, men man släpper även Mariestad sommar öl och pripps pure på samtliga bolag d.s.

Pripps Pure?  Det låter som rent vatten?  Eller är det kort och gott för Pure Sh!t?    lol

Har inte bryggt på ett jävla tag men börjar blir rejält sugen nu.

5 Senast ändrad av AndyKaz (2008-05-09 21:41:14)

Ja man undrar. Det är väl någon form av light version, för alla killar som siktar in sig på beach 2008. Nä det är tur att man har småbarn som få gå omkring på stranden och vara en aning lönnfet.

Jag kommer nog att sikta in mig Beer geeken, old rasputin  och bigfooten i första hand, vore även kul att prova North coast belgare (Le Merle belg style saison). Det känns som godis för riktiga karlar.

Såg något riktigt kul, men sjukt dyrt då jag spanade in tillfälligasläpp för mitten av Juli.
Brew dogs ett års jubileum firas med en imperialstout vid namn Paradox cask Islay 68 och är lagrad deras enda år på bowmore fat från 68. Priset avskräcker dock mig en aning, 480 kr för 330 ml nej tack.

För er som  dock är intresserade så bör det tillägas att det enbart producerats 200 fl av denna bryggd, och systemet har förhandlat till sig 60 av dessa

I övrigt så är det lite stilljte påfronten, men för er som vill kika in listan så är adressen följande:

http://www.systembolaget.se/NR/rdonlyre … en0807.pdf

Ha en skön sommar!
Anders

P.s. har redan fått några insider tips från en som sysslar med inköp på systembolaget att hösten kan bli riktigt kul då det gäller tillfälliga släpp. Dock så kommer vi få räkna med saftiga priser då bristen på råvaror kommer att synas på höstens priser D.s

Jag provade Old Rasputin Stout för några veckor sedan. Den hade en otrolig god smak och beska. Den smakar så mycket så att två personer skulle kunna dela en flaska och sitta och smutta på den ur cognacskupor. Tyvärr var den slut på systemet när jag väl hade testat den. Men jag ska hålla ögonen öppna efter nästa gång den kommer.