Honungen lägger sig på botten?
Satte en sats mjöd idag. Ca 5 kg honung och en halvliter färskpressad apelsinjuice gav ett OG på ca 1.085 vid 14 liter. När jag nu, några timmar senare tittar på jäshinken, som är av semi-genomskinlig vit plast (så jag ser inte så bra), så ser det ut som ett tjockt lager ljus gegga i botten. Det ser ut ungefär som lagret med jäst som brukar ligga där sent i jäsningen, men nu har det ju bara gått några timmar och jäsningen har knappt satt igång. Så jag antar att det är honungen som "faller ur" sin lösning och lägger sig på botten.
Nu till frågan; Ska honungsmusten bete sig på det här viset eller kan det ställa problem för jästen? Vad ska jag isf göra åt det?