1 Senast ändrad av svensson.lu (2007-12-22 21:12:00)

Cornelius gasanslutning i Växjö

Hej,
finns det nån här på forumet som bor i Växjö och har en gasanslutning till ett Corneliusfat (pinkoppling) som man kan få låna.
Det är en helt vild chansning. Trodde det satt en i änden av slangen till regulatorn men nej... Kan iof tappa över ölen till PET flaskor, men det hade varit lättare med kopplingen.
Skicka ett sms till 0733-962264 så ringer jag upp.

Mvh Christian

Sv: Cornelius gasanslutning i Växjö

Klockan är visst rätt mycket nu så jag skriver här, har jag det du behöver så får du låna, är lite osäker på PINkoppling men vi får kolla vad som finns

Salle i Växjö

Åter igen, tack för att du ringde!
Kom på att man kanske inte säger pinkoppling på svenska utan bajonettkoppling.

Som tur är så är fatet inte fullt så jag kommer nog att använda tappkranen tills flödet blir för dåligt sen får jag tappa över till PET flaska.

God jul på er allihopa!!!

Gas och ölanslutningen är väl likadan, bara att när du ska ha ut öl går det ett rör ner till botten i fatet.
Om du tar den anslutningen du har med dig och sätter på gasslangen så borde du ju kunna fylla på med gas så du klarar trycket ett bra tag, men ta det stilla och kyl fatet ordentligt innan.
Sen kan du flytta tebax och servera.

Salle i Växjö

Ja det är så sant! Tack för tipset. Ibland gör man det svårare för sig än man behöver.
Har en del kvar till kvällen fest!

Hoppas att det funkar för dig, isf ännu ett tankeproblem som har blivit löst på Humle.se

Salle i Växjö