Någon som provat flasksköljaren?

Är det någon som provat denna flasksköljare som finns att köpa på Brouwland?

https://www.brouwland.com/en/our-produc … ZYIgFGrQ2w

Jag är väl förmodligen inte den första som provat en massa flaskborstar och byggt en massa egna uppfinningar för rengöring av flaskor, utan att någonsin egentligen bli riktigt nöjd. Jag tycker att denna ser fantastiskt ut, men hittar inga recensioner, youtube-videos eller någonting egentligen som kan beskriva om produkten håller vad den lovar. Någon som kan bidra med lite bättre vetande? Alternativt kan komma med en annan produkt/uppfinning med vilken man effektivt kan skölja flaskor.

Jäser/lagrar: Bröderna Tages tripel, Fruktöl på körsbär enligt eget recept, Vallonernas bruksar 8:a, JaccsIPA 2.0, Belgisk blonde (än så länge namnlös...)

På flaska: Colonel Connys best bitter, JaccsIPA, Braggaten - Yggdrasil

Sv: Någon som provat flasksköljaren?

https://www.youtube.com/watch?v=yUF1IyX92L8

Byggt en liknande och det är klart det smidigaste sättet att göra rent flaskor för mig.

Har sneglat lite på den typen som du la upp länk till, verkar vara en god idé men jag saknar den mekaniska bearbetningen som man får av en diskborste/flaskborste. Jag har själv en sån där flasksköljare man sätter på kranen och den är såklart väldigt bra, men en del smuts vill ändå inte släppa och då får man ta till flaskborsten. Men jag tycker alltså den vanliga flaskborsten är kass, därav denna tråden.

Jäser/lagrar: Bröderna Tages tripel, Fruktöl på körsbär enligt eget recept, Vallonernas bruksar 8:a, JaccsIPA 2.0, Belgisk blonde (än så länge namnlös...)

På flaska: Colonel Connys best bitter, JaccsIPA, Braggaten - Yggdrasil

papillon skrev:

Har sneglat lite på den typen som du la upp länk till, verkar vara en god idé men jag saknar den mekaniska bearbetningen som man får av en diskborste/flaskborste. Jag har själv en sån där flasksköljare man sätter på kranen och den är såklart väldigt bra, men en del smuts vill ändå inte släppa och då får man ta till flaskborsten. Men jag tycker alltså den vanliga flaskborsten är kass, därav denna tråden.

Ett bra sätt är att stoppa ner skitiga flaskor i en varm PBV lösning. Använd er lakvattenvärmare!
Sen efter renspolning och starsanning är det bara att köra..