1 Senast ändrad av OlaOhl93 (2016-06-19 19:34:46)

Hälsningar från Gotland

Halloj. Har varit inne och bläddrat på en del recept men inte tyckt det riktigt nödvändigt att regga mig.
  Nu är jag här dock. Och i full gång med lite amatör bryggning. Tänkte lägga upp några trådar med pågående projekt.
  Väljer oftast recept utifrån namnet på drycken.  Den första erfarenheten jag hade var med ett mörkt öl som hette Hraukr.
  Det var första gången jag bryggde och det blev väldigt lyckat. 

Nu är det så att jag inte dricker alkohol. Har jobbat som bartender till och med men det har aldrig fallit mig i smaken.
  Processen tycker jag däremot är sjukt kul.

Som rubriken avslöjar är jag gotlänning smile  Några fler gutar på detta forum?=)

Ser fram emot framtida diskussioner och lärdomar!:)

Sv: Hälsningar från Gotland

Det finns en bra och ganska samlad skara gotlänningar aktiva. Du får nog bäst kontakt med dem via Facebook.
En liten fråga.
Brygger du alkoholfritt eller bedömer andra dina öl du brygger?
Jag skulle själv nog ha svårt att motivera mig lägga ut både tid och pengar på något jag själv bara kan njuta av rent processmässigt och inte få ut något mer av.

Sv: Hälsningar från Gotland

Jag bryggde mitt första öl med min pappa och hans kompis. Vi delade allt på 3. I efterhand så orkade jag inte ta betalt av dem så jag lät det rinna ut i sanden.
Mina flaskor gav jag bort till arbetskollegor och kompisar och fick positiv feedback.  Tanken var från början att jag skulle göra om receptet flera gånger men nu har jag siktet inställt på andra projekt.
  Ja jag förstår att det kan verka som ett slöseri med tid. Mjödet jag brygger nu är till en arb.kollega så det betalar han självklart för. jag tar ut pengar för ingredienser så jag går plus minus noll. Och jag märker att det ger mig mer glädje att brygga något som jag själv tycker smakar gott och som andra kan få njuta av.