Jag tror du missuppfattat mig. Negra Modelo är en wienerlager (låt vara med en massa onödigt tillsatt, men likväl relativt nära typdefinitionen), Anchor Steam är en Steam beer / Cal common, en lager som jäser varmt eller kanske bättre beskriven som en hybrid. Boston lager är en lager, som väl närmast skulle definieras som amber lager eller liknande även om jag inte tror att vare sig BJCP eller SHBF riktigt har en definition för det. Närmast skulle vara wienerlager, men den passar inte helt. Definitionerna är dock oviktiga i sig, annat än att de ger en hint om hur de bryggts.
Jag vågar nästan lova att Sam Adams jäser boston lager med en lagerjäst - vilken vet jag inte, men det är inte samma som t.ex. Anchor Steam. Jag tror helt enkelt inte att din info om Boston lager stämmer.
Ovan om det, däremot går det som sagt att få något bra ändå. Jag har inte testat saflager alls. Min tro är dock att den är betydligt bättre kall än varm. Skulle jag köra så skulle jag satsa på tidigare nämnda alt/kölsch-jäst alternativt Carlifornia Lager (den som säljs för att användas till Steam beer). Du kan även köra US05 om du vill. Karaktären blir inte "lager" i rumstemp oaktat vilken jäst du än väljer av dem, men resultatet sannolikt bra.
Receptet ser väl helt ok ut. Jag gissar att det eg används mörkare karamellmalt, 60 givande är utbytbar mot valfri humle om du inte sitter på Columbus och 10 och 5 min kan du slå ihop (och sannolikt minska något om du vill men det är en smaksak).