Oktoberfest
Tänkte bara skriva några rader... kom just hem från mitt livs första besök på oktoberfest i münchen.

Ett par kassa bilder från mobilkameran.
Det var intressant får jag säga... mest för folkfestens skull. Det var betydligt större än jag trodde... jag hamnade i löwenbräus tält. Jag var där med ett gäng tyska partners och när jag efter ett par timmar trodde att stämningen var på topp... efter ett par liter öl var och lite mat... så ökade det när 1000 personer unisont ställde sig upp på bänkarna och stampade och klappade i takt med musiken. Så fortsatte det i ytterligare 2-3 timmar. Vi kom dit klockan 17 och kom inte därifrån förräns de stängde klockan 23... otur med värdet bara då det regnade...
Trots att alkoholen flödade så var det förvånansvärt god stämning och nästan inget bråk eller stök (vad jag kunde se) som man annars kunde ha väntat sig.
Kan rekommenderas för den som får tillfälle. Kanske inte för ölens skull utan främst för den imponerande festen. Fullsatt i tunnelbanan efter stängning och varenda kotte har varit på oktoberfest. Öltälten är också imponerade konstruktioner... som plockas ned varje år och sedan byggs upp nästa år. Men det är ju långt ifrån några "partytält" som jag inbillade mig först. I löwenbräus tält var det minst 1000 pers eller ännu mer bara i det tältet...
/Fredrik