1 Senast ändrad av Felix (2006-06-26 21:12:50)

kapsylapparat

Hej är det någon som vet om det fins en sådan här för kapsyler ?
Den på bilden är till för vin korkar  http://www.humle.se/punbb/images/upload/7_namnl%F6s.JPG

Sv: kapsylapparat

Finns väll en rad olika kapsyl-aparater, ser inte riktigt om det är någon speciell funktion du vill ha eller om det bara gäller att få på en kapsyl. Finns ju en i web butiken om jag inte minns fel.
Jag ahr en liten som pressar fast kapsylen genom att man trycker ner två hävarmar och klämmer fast kapsylen.

Bättre att ha någonting att glömma än inget att minnas!

Sv: kapsylapparat

Den jag  har är med två hävarmar å helt i metall ,när den greppartag i flaskhalsen å man pressar på kapsylen går halsen av om man har otur
(vilket jag börjar ha lite för ofta på den senare tiden)

Den jag skulle vill ha ska hålla i mot flaskan i botten å pressa på kapsylen med en hävarm typ den för vin korkar.

Men det verkar inte som om det finns så det blir nog till att bygga om en korkmodell till kapsyler

Sv: kapsylapparat

"duemile" finns i webbutiken, det är en sån du vill ha. den är överlägsen alla modeller jag provat.

Sv: kapsylapparat

Tackar ,får ta och beställa en sådan efter sommaren.

Sv: kapsylapparat

Felix: Låter som om det är den sorten som jag har, du har inte kommit åt justerskruven så att du har tightat till så att hävarmarna klämmer för mycket.
Vill minnas att jag hade något sånt problem när jag använde flaskor

Salle i Växjö

Sv: kapsylapparat

Skall kolla detta, men det blir nog en duemile på sikt

ska man korka många flaskor bör det gå smidigt annars får ölet bli kvar i fatet
å då har man ingen plats kvar för en ny omgång

Sv: kapsylapparat

Här finns en kapsyleringsapparat med hävarm för 132 kronor.

Sv: kapsylapparat

Sorry. Jag försöker igen

www.nimamaskinteknik.se

Sv: kapsylapparat

Bumpar den här tråden. Min kapsylapparat börjar dra ojämt så den knäcker den del halsar. Har någon provat den där som förra inlägget (för tre år sedan) länkar till? I så fall, är den bra?

Sv: kapsylapparat

svantide: Nima kapsylerare är kanonbra och mkt prisvärd. Vi är flera som delar på en och har haft den i minst 5 år.

http://www.olprovningar.se/

Sv: kapsylapparat

Bra, tack för snabbt svar.