var ska jag jäsa?
Ska brygga best bitter nästa fredag och har varit totalt fokuserad på hur jag kan förbättra mitt recept från förra gången.
Jag har min bild av hur jag vill den ska bli och redigerat receptet utifrån det, med främst maltkompositionen i fokus. Jag har samma humle
men höjt IBU:n lite. Jag använde Jack mangrove burton union torrjäst och var väldigt nöjd med dess egenskaper, men där kommer mitt problem in:
Jag har inget ställe, varken i källare eller i lägenhet med samma temperatur som jag jäste i förra gången (feb. 18-19C vid balkongdörren)
Idag har jag 16-17C i källaren och i lägenheten (oavsett var) har jag 22-23C... Hur skall jag jäsa??
Inser att det skulle funka i lägenheten men skulle vilja ha tips på hur man bäst kan utnyttja de (enorma!) temperaturskillnaderna :-)