Borås - vill du provsmaka min öl?

Jag har bryggt ett par vändor med några års mellanrum och ett par gånger fått en syrlig felsmak. Senaste bryggden (Min första IPA) har fått denna felsmaken. Inte äcklig, men en syrlig bismak som jag inte gillar.

Jag har läst mig till och förstått att felsmaker kan beropå mer eller mindre vad som helst. Det vore därför intressant om någon ölkunnig i närheten av Borås hade lust att smaka på min "felsmaks-IPA" och kanske ge mig något tips om hur jag undviker denna smak. Som tack får ni även en flaska av min supergoda Porter att skölja ned IPAn med wink

Kontakat mig här eller på
ulrikmalmberg@gmail.com
0738 471845

www.facebook.com/bjorwik

Sv: Borås - vill du provsmaka min öl?

jag bor i borås och brygger en del själv men jag är inte någon bra person att göra den bedömningen. Möjligt någon av dom bartenders som jobbat på bishops ett tag kanske kan hjälpa dig?

Sv: Borås - vill du provsmaka min öl?

Är det en skarp syra som drar åt ättika?

Sv: Borås - vill du provsmaka min öl?

Finns i Borås och försöker gärna hjälpa dig att hitta felkällan.

Ta't lugnt, ta en hembryggd

Sv: Borås - vill du provsmaka min öl?

Om portern är bra men inte IPA:n så lutar jag mot någonting med vattnet.
(om man undantar feljäsning, mjölksyrebakterier o sådant)
Fast det är som vanligt väldigt svårt att gissa sig till vad det kan vara om man inte smakar o luktar på ölet....

Sv: Borås - vill du provsmaka min öl?

Var i Borås bor du soffgrupp?
Jag har minst ett par vattenrapporter liggandes för Borås

Ta't lugnt, ta en hembryggd

7 Senast ändrad av soffgrupp (2013-03-28 17:08:07)

Sv: Borås - vill du provsmaka min öl?

Härligt! Skickar PM imorgon till intresserade.
Jag bor på Liljeberget, dvs övre Norrmalm.

Det drar inte åt ätticka och är ingen direkt skarp smak. Mer syrligt. Svårt att sätta fingret på i ord. Ska ta en till i afton och se.

Har en flaska på balkongen och en i rumstemp. för att se om en vecka ifall den varmare blivit sämre.

www.facebook.com/bjorwik