Skicka jäst i Fimbulvinter

Om man är lite sugen på att få hem ett par rör flytande jäst, är det möjligt i dessa bistra dagar?
Är det något av fraktsätten som är bättre än de andra på att hålla temperaturen över nollan?

Sv: Skicka jäst i Fimbulvinter

Det kan vara smart att inte välja brev som leveransmetod nu när det är så här kallt.
Ett par timmar i brevlådan vore inte så bra...

Övriga fraktmetoder hanteras mestadels inomhus.

Sv: Skicka jäst i Fimbulvinter

Om du bor i lägenhet och hämtar på utlämningsställe verkar det inte vara några större problem. Beställde två paket Wyeast häromdagen när det var -18 i Stockholm, hämtade ut dem dagen efter på Posten (-22) och nu sprutar det ur jäsröret på förkulturen.