Tryckkokare
Hallå,
Är en nybörjare på bryggandet som börjar bli varm i kläderna. Har gått runt och funderat en sak, kockar använder ibland tryckkokare för att maximera smaken i visa rätter i och med att inget förångas bort. Skulle man inte kunna göra samma sak med humle, tex sista givan 0min. Att man utesluter den i vanliga koket och sen kör humlen i tryckkokaren fort och sen tillsätter de kanske när vörten är 50-60 grader. Eventuellt skulle man då få ett humle extrakt som har bibehållit alla dofter, smaker osv.
Kanske är ute och cyklar.. men ibland måste man tänka outside the box