Tillbakaspaning.....

När man var 16 år, så var den ultimata utflykten att skubba från skolan och åka till helsingör på busskortet (båten kostade inte så mycket) och köpa elefantöl och röka cigarr. Även dynamit slank ner med visst besvär. Men just dynamitölen som jag tror låg på 7%, smakade vedervärdigt. Vilken öltyp ska den klassas som? Är det egentligen bara en stark äcklig öl, eller är det en stark bock som borde lagras länge?
jag har ingen som helst aning i detta fallet. Minns bara att danskarna inte tyckte om svenskar som spydde på trottoaren kl 10 på förmiddagen.....

Bryggverk 3.02, planerar för version 3.11
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

Sv: Tillbakaspaning.....

Mange, danskarna gillar fortfarande inte utlänningar som spyr på gatorn kl 10 på morgonen.

Jag tror både Elefanten och Dynamiten går under klassen onödigt starka fulöl.

Allt bra med dig?

/Pål

Har inte bryggt på ett jävla tag men börjar blir rejält sugen nu.

Sv: Tillbakaspaning.....

Ha ha! Du har en poäng där.
Jo har aldrig gillat elefant å såna öl. I stort sett inga danska öl alls heller. Men fick fatt i en EKU 28 på 12% en gång. På den tiden fattade man inget, utan drog den varm ute på gatan. Det är ingen öl som ska drickas av fulla fjortisar över huvud taget. Sen funkar marlboro bra, bara slöseri att köpa dyra havanna cigarrer som man ändå inte hade vett att tycka om.

Jo allt bra här! Huset för mej själv då fru och son är i mexico. Väntar på att kylen ska bli ledig så jag kan brygga igen. tror det är mörka öl som gäller. Liknande grovbröd. har ju ingen mat hemma då jag är gräsänkling, så flytande bröd får det vara.

Bryggverk 3.02, planerar för version 3.11
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house