Bryssel!
Hej! Jag kommer i helgen befinna mig i bryssel och vill ha tips om ställen för mat och dryck! Gärna sur dryck! (lambik etc). Det som finns på schemat är cantillon, moeder, delirium, oudbeersel. Tipsa gärna om annat också!
Du är inte inloggad. För att använda forumet fullt ut bör du logga in eller registrera ett användarkonto.
Humlebladet → Resor, pubar och bryggerier → Bryssel!
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Hej! Jag kommer i helgen befinna mig i bryssel och vill ha tips om ställen för mat och dryck! Gärna sur dryck! (lambik etc). Det som finns på schemat är cantillon, moeder, delirium, oudbeersel. Tipsa gärna om annat också!
Precis vid manniken pis finns det ett schysst ställe, till höger om du kommer från grand place.
Med cantillon så antar jag att du menar ett besök på bryggeriet, annars så är det bara att dra dit, finns inga ursäkter.
Utan att veta var du/ni kommer bo och vad som ligger bra till så kör rate beers top 50 lista och google maps.
Runt grand Place finns ett par hak ex a la becasse som serverar ung lambiki lerkrus. Ett ställe som heter ngt i stil med porselen kelder (obs väldig mycket hitte på där men du fattar när du ser)
Moeder lambik bör du inte missa om du är ute efter lambik. Sedan finns det hur många cafeer och restauranger runt om hela stan som serverar god öl i bra skick. All öl är det dock inte även om du an dricka chimay till kebaben ![]()
Café delerium är också värt ett besök för att kunna testa många olika öl utan att förflytta sig.
Cantillon bör besökas om tid finns.
Pubbryggeriet Les brasseurs på grand Place kan man gärna hoppa över.
Tack för tipsen! Bara för att skryta var vi på kulminator i antwerpen också. Ska ni till bryssel så kan jag rekkomendera att ta tåget dit. Det var absurt trevligt!
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Humlebladet → Resor, pubar och bryggerier → Bryssel!