Kiviks pärondryckscider experiment

Hey willys hade billig kiviks pärondryck 9:90 för 1,5 liter
http://www.mathem.se/varor/paronjuice/p … 0ml-kiviks
Köpte 10 paket o Tillsatte 1,5 kg socker o.g 1060 slängde
I lagerjäst och får se vad som händer..
Vad tror ni?  Flipp eller Flopp?

Sv: Kiviks pärondryckscider experiment

OO 14% vanlig frukt, pluss lite syra och en massa socker, jag har gjort äppelcider flera gånger med olika sorter samt med och utan socker.

De som är med smaklösa äpplen och socker smakar billigt vin.

Räkna med att sockerarterna jäser ut helt och var inte förvånad om FG ligger på 1.001 - 1.004

Det som blir kvar av smakerna är 14% päron och sitroncyra med en hög alkoholhalt.

Öhh varför köpte du inte 100% juice  eller koncentrat ist? Eller det kanske inte finns päron att få tag på?
De där kiviks drycker är ju svindyra om man tänker på vad de inehåller. Köper man rent juicekoncentrat ist och blandar ut med vatten massa socker och lite citronsyra så kan jag lova att det blir ganska mycket billigare literpris. Så jag förstår inte riktigt grejen med att brygga på lättdryck. Man kan säga såhär, du har köpt riktigt dyrt socker.

Yep då blir de flopp måste se vad smaken blir så man får sig en ordentlig lärdom. Planen är o stoppa den i tid så den inte jäser ut helt och se om man kan förbättra smaken i slutresultatet.

andii skrev:

Yep då blir de flopp måste se vad smaken blir så man får sig en ordentlig lärdom. Planen är o stoppa den i tid så den inte jäser ut helt och se om man kan förbättra smaken i slutresultatet.

Ursäkta att jag var hård förut men jag var på lite halvkasst humör. Hur som hlst så är det alltid kul med experiment.

Ja jag tycker du varit lite bitter senaste tiden på forumet wink experiment är alltid kul jag har alltid kört med färdiga cider kit innan när ja testat men jag har alltid fått bra resultat så detta var ett nytt steg som jag provar.