Plasttunna 200-300 liter till HERMS

Hej! Jag är ute efter en HLT och en MLT till mitt Herms-bryggverk. Tänker mig typ biredskapsfabriken.se , deras honungstunnor, men större modell. Köper helst nytt. Någon som vet var man kan få tag på stora plastkärl? Livsmedelsklassade såklart.

Jäser/lagrar: Bröderna Tages tripel, Fruktöl på körsbär enligt eget recept, Vallonernas bruksar 8:a, JaccsIPA 2.0, Belgisk blonde (än så länge namnlös...)

På flaska: Colonel Connys best bitter, JaccsIPA, Braggaten - Yggdrasil

Sv: Plasttunna 200-300 liter till HERMS

Kolla här! http://www.witre.se/plastfat-med-lock_26515M.html Kan ju även söka upp återförsäljare till Hannells. http://demo.mecs.se/hannells.se/Produkter.aspx?pid=9

Ett liv utan öl är som ett hål tomt och innehållslöst......

Sv: Plasttunna 200-300 liter till HERMS

Ett annat alternativ som är lite dyrare - http://www.maltbazaren.dk/shop/gaertank … 1740p.html

www.bryggradio.com
www.facebook.com/bryggradio

Sv: Plasttunna 200-300 liter till HERMS

Jag har köpt 3st 120 liters fat på Maltbazaren men det blir ju så dyrt där för dom har ju så mycket annat som man lyckas köpa med sig hem.

Ett liv utan öl är som ett hål tomt och innehållslöst......

5 Senast ändrad av scaryeyes (2011-08-14 14:23:31)

Sv: Plasttunna 200-300 liter till HERMS

Finns det nåt företag i EU som säljer motsvarande tankar som dessa?

http://www.tank-depot.com/productdetail … t=TN1923IN

Eller lite större

http://www.tank-depot.com/product.aspx?id=854&c=30

Sen har us plasic större modeller. Annat pris då....

http://www.usplastic.com/catalog/item.a … ;catid=513

Bryggverk 3.02, planerar för version 3.11
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

Sv: Plasttunna 200-300 liter till HERMS

Thomas Fransson skrev:

Ett annat alternativ som är lite dyrare - http://www.maltbazaren.dk/shop/gaertank … 1740p.html

Kostar € 80,73 hos Brouwland. Vet inte vad fraken kommer att kosta till Sverige men jag beställer alltid från dem(låga frakt kostnader) och det funkar klockrent till Ungern (där jag bor).
Lycka till med ditt nya bryggeri Papillon! Det behövs fler enteprenörer som dig i Sverige! Folk som  vågar sticka ut. Som inte bara fastnar i den svenska socialismmodellen och kör på med sitt kneg tills pensionen. Jag lovar att jag kommer att köpa ditt öl nästa gång jag är i Sverige om det finns till salu då (jag är från Skåneland). Lycka till med ditt project!
Gustav

Sv: Plasttunna 200-300 liter till HERMS

Nu var det ju HLT och MLT som det var frågan om... Jag läste tråden lite dåligt. Men som en fortsättning i senare steg av tillverkningen så finns här lite kul saker.

http://brewhemoth.com/brewhemoth-v-20

Bryggverk 3.02, planerar för version 3.11
Bryggverk 200L. 300L mjöktank gasol och cylinderkonisk trycktank med kylslinga för 200L batcher
I have 50 prototypes of various whatevers around the house