...åsså det här med beskan.../...köpeöl....
Jahaja, den därna beskan...
Jag har en tendens till att få en väldans beska på mina bryggder.....förvisso blir dom goda, men på bekostnad av att när man dricker "Bosse-Ringholm"-öl, dvs från Bolaget, så smakar dessa inget....
Dvs beska upplevs som "intet" jämfört med en riktig öl, dvs en hembryggd sådan.
Är jag nu "arbetsskadad"??
Är jag nu dömd till en kost på enbart ljus hävarlager från USA??
Har jag förspillt min rätt att dimensionera IBU´n i min nästa stout???
Kommer världen att gå under imorgon dag???????
Hmm..nåja, det kanske var att ta i med ovanstående rader, men vafaan, det smakar mer/bättre med hembrygg än köpe-öl. Så tycker jag...
Varför ska det vara så dyrt att köpa goda öl på Glasbanken (=systembolaget)??
Jag tar som jämförelse en valfri öl från Jämtlands bryggeri. Outstanding jämfört med 95% av övriga sortimentet på bolaget...allt annat smakar Michelob i jämförelse. Kranvatten. Evian. Vad-du-vill.com
22 spänn för en halvliter är inte bra. Mer än o-bra, skitdåligt faktiskt.
Ska man köpa nått mer plånboksvänligt, typ 9 spänn burken blir det en ljus hävaröl utan karaktär och ingen kropp....trist med andra ord.
Hur i hela friden ska man få Sveriges befolkning att tjacka kvalitetsöl istället för den därna jädrans smörjan som smakar vatten?? Jag lovar att det är mer malt-innehåll i kranvattnet ute i köket än i burken för 8:50... ![]()
Hur som, ska man bli tvungen att starta ett allmännt uppror i Svedala för bättre öl??? Eller ska man helt enkelt skita i monopolet och brygga eget..... ???
Jag kör nog på det sistnämnda och ignorerar kompisarna som är för outbildade för att dricka "fulöl".
Finöl är nog rättar benämning på hembryggt öl. Robert Gustafsson och Spendrups gjorde inte saken bättre med den därna reklamen.....hrmf....hur många gånger har man inte hört det där om fulöl...suck.
Jaja, en massa dravel, men synpunkter hade varit kul. ![]()
Ha en go öl i närheten och tänk på alla stackars satar som dricker majsblask ifrån ringholmska monopolet.....
Bryggarhälsningar från Uppsala
/Ulrik