stora tunnor

Hoj, Hoj! Är det nån som vet vart man kan få tag i stora livsmedelsklassade tunnor till en bra slant? Fru nils-alf har satt mig på en budget och den har jag spräckt samt halva nästa. Tänkte slå ihop ett lakkärl och jag har strax gjort allt på min 75liters kokare. Jag är med andra ord Jätteglad! Om det inte vore för att jag kommer att få brygga ordinary bitter och mild tills fan kommer och avlöser mig om jag inte tar tag i saken.

Sv: stora tunnor

sök på blocket. Finns flera som säljer fodertunnor, silltunnor etc. Frakten kan ju kosta lite om de finns långt bort.
Annars finns witre.se som har fina plastfat men det blir nog lite dyrare.
Mvh
Love

Här i Gbg kan man köpa större plasttunnor (livsmedelklassade) om drygt 100- till över 200liter på det militära överskottet, borde väl finnas en möjlighet att hitta något liknande i dina trakter.

4 Senast ändrad av nils-alf (2011-03-09 13:16:12)

Ska nog ringa till  öb i borlänge. Det vore antagligen det närmaste om det inte finns på lantmännen. Tack så mycket för svar. Granngården menar jag, inte lantmännen.

http://www.biredskapsfabriken.se/svensk … 26sida%3D1

140 kg = 100 liter

/Hans

dom var riktigt fina. Lutar nog åt en sånn. Tackar.

Kolla i bygghandeln också. Jag såg en stor plasthink på minst 100 l på Beijer förra året, jag kan inte hitta den i deras katalog på nätet men allt står ju inte där. Står det PP i botten är den hyfsat värmetålig.

Annars är det bara att ta fru nils-alf på en liten romantisk weekendtripp söderöver och då passa på att köpa ett par 120 liters silltunnor med glasfiberlock av mig. smile
Då hade dessutom sambo Karma blivit glad eftersom mina extratunnor inte har någon naturlig förvaringsplats.

tack för erbjudandet men jag tror inte vi kommer att röra oss på ett tag. Mitt uppe i en flytt just nu, sen kommer ett litet barn strax där efter. Så jag måste för tillfället avstå. Men tack så jättemycket ändå.