Bryggutbildningen, eget arbete

Hej! Lucas pratade ju om att alla som går bryggutbildningen djupdök i ett ämne och skrev ett arbete om det. Själv höll han på med klarningsmedel. Vilket jag tyckte lät intressant och även du Thomas om jag kommer ihåg rätt. Men nu är det ju så att det måste finnas ett antal arbeten som ligger hemma på gamla bryggarstudenters datorer. Eftersom det är jävligt dåligt med svensk litterarur kring bryggning så borde detta vara en fin källa för oss hemmapulare. Jag undrar om det är möjligt att lyckas samla ihop så många arbeten som möjligt och ladda upp antingen här eller på bryggradio.com? Med tillåtelse såklart.

Om ni andra tycker att det är en bra idée så kan jag med lite hjälp försöka få tag på så många arbeten som möjligt.

Sv: Bryggutbildningen, eget arbete

Det där var grymt vaket tänkt. Det skulle vara jättekul att läsa de där exjobben.

/P

Think globally. Drink locally.

Sv: Bryggutbildningen, eget arbete

Ja jag tycker det. Vore ju perfekt om det kommer ut och gör nytta ist för att ligga och samla virituellt damm på gamla elevers hårddiskar.

Sv: Bryggutbildningen, eget arbete

Mycket god tanke!
Förhoppningsvis är ju dessa exjobb både öppna för allmänheten och tillgängliga, om man bara får tag på rätt kontakt.

Att ladda upp dem på en ny sida kan kanske vara snårigare, vet inte hur det funkar med återskapande av information som förvisso är öppen, men kanske ändå kräver någon variant av tillåtelse?
Om inte annat kanske det finns någon sida redan där det är tillgängligt?

Jag är klart intresserad och tar gärna mer info om detta ifall det finns någons om orkar driva på och vara detektiv.

5 Senast ändrad av megen (2011-03-07 13:59:45)

Sv: Bryggutbildningen, eget arbete

gnoff skrev:

Mycket god tanke!
Förhoppningsvis är ju dessa exjobb både öppna för allmänheten och tillgängliga, om man bara får tag på rätt kontakt.

Att ladda upp dem på en ny sida kan kanske vara snårigare, vet inte hur det funkar med återskapande av information som förvisso är öppen, men kanske ändå kräver någon variant av tillåtelse?
Om inte annat kanske det finns någon sida redan där det är tillgängligt?

Jag är klart intresserad och tar gärna mer info om detta ifall det finns någons om orkar driva på och vara detektiv.

Som sagt. Med lite hjälp kan jag vara detektiv. Tänkte kontakta skolan och så många elever som tagit examen som möjligt.
Lättast att få tag på borde ju vara elever som går utbildningen nu. Höra med dem om det är villiga at dela med sig av sina arbeten när de är klara.