1 Senast ändrad av Thomas Fransson (2011-02-21 15:20:43)

Episod 19 - Mat och tilltugg

Vi får besök i studion av Elon Sandström, en glad hembryggare som även han gått bryggteknikerutbildningen i Ludvika.

Elon är även charkuterist, vilket för oss in på temat öl, mat och tilltugg. I egenskap av vegetarian kommer Hugo att tipsa om vegetariska alternativ. Är man inte vegetrian så är kanske någon av ens vänner det.


Maila gärna in era favorit öl och mat kombinationer.
Eller om ni har frågor angående utbildningen i Ludvika.

Kvällens interaktiva ölprovning är Punk IPA från Brew dog.

http://www.humle.se/punbb/images/upload/tilltugg.gif

www.bryggradio.com
www.facebook.com/bryggradio

Sv: Episod 19 - Mat och tilltugg

Hej
Tänkte lyssna på avsnitt 19, men det finns ingen "ladda ner" länk till avsnittet? Endast en intervju?
(Jag var helt uppslukad av mitt kok när programmet sändes).
mvh
nicke

Sv: Episod 19 - Mat och tilltugg

Testa nu.

www.bryggradio.com
www.facebook.com/bryggradio

Sv: Episod 19 - Mat och tilltugg

Imorgon klockan 18 är det ölradio igen.

www.bryggradio.com
www.facebook.com/bryggradio

Sv: Episod 19 - Mat och tilltugg

Vore trevligt med lite tips på tilltugg man kan laga själv! Kanske en "såhär gör du din egen ölkorv"`?

http://chubbsnanobryggeri.blogspot.com/

Sv: Episod 19 - Mat och tilltugg

Gott,

Vi har tagit med ett par sådan frågor i vårt manus ang. hur man själv kan göra sin egen korv och/eller andra enklare typer av charkuterier hemma.
Det går ju lite hand i hand med att göra sin egen öl wink

www.bryggradio.com
www.facebook.com/bryggradio

Sv: Episod 19 - Mat och tilltugg

Klantigt av mig att döpa episod 20 till episod 19.

Men nu är episod 20 också uppe för nedladdning.

Studion gästas av bryggaren och charkuteristen Elon Strömberg. Vi pratar tilltugg och mat/ölparning. Hur går man tillväga för att komponera en bra öltallrik. Vad och hur ska man tänka på när man väljer öl till en maträtt? Hugo tipsar om vegetariska varianter på tilltugg.
Vi pratar även om hur och vad för enkla och sorters tilltugg man själv kan tillverka hemma, helt i linje med att göra sin egen öl.

Dags att lyssna in sig och kanske bjuda hem vännerna på en ölkväll med härligt tilltugg?

www.bryggradio.com
www.facebook.com/bryggradio

Sv: Episod 19 - Mat och tilltugg

Trevligt avsnitt igen! smile Men volymskillnaderna som jag gnällde över för förra avsnittet var tyvärr ännu mer markanta den här gången sad Elon hördes betydligt sämre än vad ni gjorde.

Jäser: julöl

Sv: Episod 19 - Mat och tilltugg

Tack!
Bra med sådan feedback. Jag bör vara mer diktatorisk på mickteknik hos våra gäster.


Problemet är att om någon inte pratar rakt in i micken så blir det väldigt svårt att höja volymen och/eller gain eftersom alla andra
i rummet går in i tystpratarens mick vilket resulterar i ett ljud som påminner om en dusch-operett i ett helkaklat badrum =/

Jag lovar att bättra mig där.

www.bryggradio.com
www.facebook.com/bryggradio