Humleplanta bortskänkes

Hallå, jag har för ett par veckor sedan planterat ut två plantor. Dessvärre hängde ett skott på tre kvarten efter leverans från tyskland.

Hursomhelst så planterade jag om detta skott i en egen kruka som nu har stått på min fönsterbänk några veckor. Först verkade den vissna ner men nu har den tagit sig ordentligt och växer så det knakar. Då jag bor i lägenhet och inte orkar åka till min bror och plantera ut även denna så tänkte jag att det kanske finns intresse bland någon av er.

Plantan är av typen Hallertauer Mittelfrüh.

Jag kan även tänka mig att byta den mot en flaska god hembryggd.

Plantan finns i Bagarmossen, söder om Stockholm.

/Hans

Sv: Humleplanta bortskänkes

hejsan
jag bor i Vårby söder om stockholm, har varit inne på att skaffa fler plantor till landet, då det som redan finns är av obestämd oädel art.
Byter gärna mot en hembryggd, (när var hur)

Sv: Humleplanta bortskänkes

Du har pm

Sv: Humleplanta bortskänkes

pm????

Sv: Humleplanta bortskänkes

hehe, sådant där forumtugg "personal message" men i detta fall så är det väl snarare ett mail till din registrerade mail adress