Humleplanta bortskänkes
Hallå, jag har för ett par veckor sedan planterat ut två plantor. Dessvärre hängde ett skott på tre kvarten efter leverans från tyskland.
Hursomhelst så planterade jag om detta skott i en egen kruka som nu har stått på min fönsterbänk några veckor. Först verkade den vissna ner men nu har den tagit sig ordentligt och växer så det knakar. Då jag bor i lägenhet och inte orkar åka till min bror och plantera ut även denna så tänkte jag att det kanske finns intresse bland någon av er.
Plantan är av typen Hallertauer Mittelfrüh.
Jag kan även tänka mig att byta den mot en flaska god hembryggd.
Plantan finns i Bagarmossen, söder om Stockholm.
/Hans