rekomenderad slang längd från ölfatet
min första sats ale skummeade rejält och för att at det alls skulle fungera så måste jag köra med nästan 0 tryck i fatet.
min andra porter, som förövrigt blev riktgtig god, funerade något bättre ved det nu kan bero på men jag undrar ändå om inte
det vore bättre med lite längre slan mellan fatet och tappkranen. som det är just nu så är den endast 15cm.
synpunkter? känns som de är många parametrar man bör tänka på för att få det rätt. rätt temp, rätt temp rätt slang diameter samt slang längd.
angånede slang så köpte jag "food grade" slang på clas ohlssons som jag tänkte använda när jag kör ut min varam vört till plattvärmeväxlaren(den lillafrån humle, som förövrigt fungerar förträffligt) men den slangen luktade verkligen plat/gummi och gav en enorm smak i det heta vatten jag tesstade köra igenom. Tänkte att en slang med livsmedels kvalitet inte bore göra p¨å det viset, men kanske när det gäller ohlssons så ska man inte lite allt för mycket på produkten? bör kanske köra slang från humle i stället.
det var det.