Flaskor köpes

Hej,
någon som vill sälja 0,5 ltrs ölflaskor (vanliga typ Mariestad) eller vet var man kan köpa dem, helst i Sthlms-området?
Hls
/Jürgen

Sv: Flaskor köpes

det är bara att snacka med din lokala handlare
det är fortfarande pant på sådana flaskor och backar

Sv: Flaskor köpes

Hej,
det har jag gjort men det funkar inte eftersom de säger att de inta kan sälja vid sidan om eftersom saldot från automaten påverkas
Hls
/Jürgen

4 Senast ändrad av Calle (2009-02-26 18:13:53)

Sv: Flaskor köpes

Närmaste Spendrups-pub/restaurang kanske?

Sv: Flaskor köpes

Märkligt, det brukar inte vara problem med att köpa backar med tomglas för pantkostnaden.
Det beror kanske mer på ointresse från personalen än något annat.
I värsta fall så kanske du måste köpa en back och 20 flaskor på bolaget/ICA/Coop/what ever/ sad

Sv: Flaskor köpes

Hej, ta kontakt med ditt närmaste microbryggeri, det brukar inte vara nåra problem att få köpa därifrån, jag har köpt en halvpall, det är alltid bra att ha..

//Mattias

Sv: Flaskor köpes

Hej,
tack för alla svar.
Hls
/Jürgen

Sv: Flaskor köpes

Nu var det ju ett tag sen det skrevs i tråden, men jag har en jäddra dröse med flaskor, framförallt 50cl, som måste bort ögonaböj! Det är alltså ölflaskor av olika storlekar och typer som jag samlat på mig till hembryggandet under ungefär ett år (sparat från fester och knackat hos grannar etc) som jag rengjort noggrant och tagit bort etiketterna på. Får inneboende i helgen, så det blir till att slänga allt i igloon om ingen vill ha dem. De kan behöva sköljas då de har stått ett tag i garderober och på hyllor. Fortfarande intresserad? Isåfall kan du få ett par hundra flarror för en liten symbolisk slant. Jag bor i centrala sthlm.