Jäshink modell större eftersöks!
Hej!
Jag är intresserad av en jäshink som rymmer 32-35L eller större, är det någon av er som vet var jag kan få tag på en sådan?
Jag är tacksam för alla uppslag.
ErikT
![]()
Du är inte inloggad. För att använda forumet fullt ut bör du logga in eller registrera ett användarkonto.
Humlebladet → Utrustning → Jäshink modell större eftersöks!
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Hej!
Jag är intresserad av en jäshink som rymmer 32-35L eller större, är det någon av er som vet var jag kan få tag på en sådan?
Jag är tacksam för alla uppslag.
ErikT
![]()
Hej,
Biredskapsfabriken har plasthinkar i många olika storlekar.
http://www.biredskapsfabriken.se
Mvh
/
Peter
Tack för tipset!
Mvh
ErikT
Hejsan,
jag har köpt mina på witre.se, dom är dyrare, men godkända för livsmedel, har hård plast så det går att göra rent dom ordentligt utan att det repar, eldprovet kommer iof snart när jag ska buteljera ett öl som har stått på tunna i 6 månader, det lär ju bli ett jävla skrubbande..
Ett extra plus är att dom är stapelbara. Jag har satt jäsröret på sidan så det pekar snett uppåt, samt satt tappkranar från humlegården på "falsningen" längst ner på tunnan för avtappning, funkar skitbra..
finns från 3,5 till 68liter... Jag har 4 st 68 liters...
Gick tydligen att köpa plomberingar till tunnorna om det är så att man har klåfingriga grannar, bryggassistenter, eller tonåringar...
//Mattias
jag har köpt mina på witre.se, dom är dyrare, men godkända för livsmedel
Livsmedelgodkända bör dom på biredskapsfabriken.se väl också vara. Honung är väl fortfarande klassad som livsmedel ;-)
Men Witre's hinkar ser jätte fina ut!
//Jesper
Jag tackar för ännu ett bra tips. ![]()
Mvh
RtikT
Jag har inte själv använt det men jag vet att det finns folk som använder spänner för förvaring av hundfoder. Dessa skall vara ca 40-50l och gå att köpa lite varstans. De är ganska robusta och billiga.
Om du bor nära havet så finns det säkert någon fiskindustri som lagt ner. Där kan man skaffa stora tunnor (120 liters). Man tror att de skall lukta och det kan de
Men ett par skrubbningar med mjuka sidan på en hushållssvamp så fixar det sig.
/Magnus
Jag tackar för det tipset.
/ErikT
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera ett konto för att svara
Humlebladet → Utrustning → Jäshink modell större eftersöks!