Öl som man inte blir packad av.

Tänk om man kunde göra ett öl som är lika gott som en ESB men som inte innehåller alkohol (i alla fall inte så stora mängder).
Då skulle jag kunna dricka flera liter utan att få den negativa inverkan som alkoholen ger.
Det skulle vara ett riktigt hälsoöl smile

Sv: Öl som man inte blir packad av.

För mig är den påföljande vikt/volym-ökningen av midjan ett minst lika stort bekymmer. Så om ölen innerhåller ett negativt antal kalorier så vore det lite bra :-)

Sv: Öl som man inte blir packad av.

hahaha  "negativt antal kalorier"  då blir det nobellpris blixtsnabbt

-idag åt jag så fet mat så jag behöver nog minst 4 pint i kväll

Sv: Öl som man inte blir packad av.

Precis!! Det vore rent livsfarligt att inte ha dippa till chipsen. Skit i 6-timmars arbetsdag, ge mig sådan öl!

Sv: Öl som man inte blir packad av.

Lundholm skrev:

vikt/volym-ökningen av midjan

Hej,
det är nog inte ölet utom korvarna eller annan mat som man äter till. Öl är en utmärkt apetitretare eller hur?
Hls
/Jürgen.

Sv: Öl som man inte blir packad av.

Förtjockningsrast. (saxat ur bryggwikin på shbf)

" Förtjockningsrast är enligt vissa då man sitter ner med sin hembryggda öl och ett paket chips framför TVn. Andra har troligen andra definitioner på förtjockningsrast. Ordet förtjockningsrast är ibland lätt att förväxla med försockringsrast."  smile

"You can't be a real country unless you have a beer and an airline. It helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but at the very least you need a beer."- Frank Zappa