Påmatningstratt, ritning någon?

Hejsan

Hämtade min maltkross igår på posten och behöver bygga mig en påmatningstratt. Finns det något vänlig bryggare som har en ritning liggades eller kan peka ut någon riktning där jag skall söka efter en sådan.

Ps.
Hade kräftskiva igår och alla mina hembryggda är slut med fick en massa köpeöl över... finns hopp om mina bekanta ändå.
Ds.

Sv: Påmatningstratt, ritning någon?

Googla på monstermill hopper, borde ju funka.

"You can't be a real country unless you have a beer and an airline. It helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but at the very least you need a beer."- Frank Zappa

Hallå, jag har en monstermill och funderade när jag köpte den hur man skulle kunna göra en snygg och fungerande tratt, och masserade mina grå för att komma på att den inte behöver vara snygg utan bara fylla den funktion den är till för, dvs mala!

Jag köpte en stadig plasthink, 10 liters, gjorde en skåra i botten motsvarande storleken på hålet, och skruvade fast den.. den fungerar alldeles lysande. Okay, den är inte snyggast i världen men jag kan ha i 8kg malt och mala utav bara f-n..

Ps. Ölen blir bra också..

//Mattias

Hahaha, ja det skulle ju också fungerat.

Jag hittade inget lämpligt när jag googlade så jag satte mig på golvet och klippte/tejpade ihop en pappersprototyp som jag sen lämnade till min snälle farbror som klippte ut den i rostfritt och tigade ihop kanterna.

Så, nu är jakten igång på en lämplig motor. Kör med Makitan så länge....

I väntan på att någon lämplig motor magiskt skall infinna sig hemma hos mig så gav jag mig ner till det lokala Bahaus för att inskaffa någon lämplig skiva att montera krossen på. Denna tänkte jag bara ställa ovanpå en hink. Medans jag gick där och tyckte att det var väldigt dyra skivor som fanns så hittade jag en trälåda för under hundralappen. Blev ganska nöjd med resultatet och det blev enkelt att med en skruvtving hålla allt på plats. Kanske ett tips för någon.

http://www.humle.se/punbb/images/upload/20080831222.jpg