1

(0 svar, postad i Utrustning)

Hej!
Har en 900 l Wedholmstank och tänkte installera en spraykula i locket. Locket på de här tunnorna har ett par runda hål som antagligen behöver sättas igen med plåtar (eller bättre alterantiv?), ser ut som i det här inlägget: https://www.bryggforum.nu/viewtopic.php … 46#p176625 Diameter och djup är ca 120 cm.
Nu funderar jag på om jag måste borra hål centrerat i locket för att fästa spraykulan där eller om jag kan sätta den i en av plåtarna som jag täcker hålen med? Eller kommer inte vätskan åt att rengöra "bortre" sidan tillräckligt bra då?

2

(1 svar, postad i Köpes/säljes/bytes/skänkes)

Hej!
Har du kvar pumparna?
Vad är det för modellbeteckning på dem och vad kostar frakten om du skickar dem till mig i Stockholm?

Mvh Fredrik Pettersson

3

(1 svar, postad i Utrustning)

Hej, jag kan i stort sett ingenting om stålfat så jag hoppas någon här kan hjälpa en stackars novis.

Jag kolsyresätter idag på corneliusfat och undrar helt enkelt om man kan göra på motsvarande sätt med 30 l och 50 l stålfat? Spelar kopplingstypen någon roll? Något annat man behöver tänka på om man vill göra detta?

Mvh Fredrik

Hej, har du ett öppet jäskärl/jästank/gryta/kittel med tappkran, 50-100 l, rostfritt (304) som du inte använder så skulle jag vilja köpa det. Jag bor i Stockholm men har ibland vägarna norrut till Uppsala och Gävle.

Mvh  Fredrik