1

(8 svar, postad i Kontakt)

Har köpt utrustning nu. Jag tror mig ha förstått hur jag ska gå tillväga. Så här har jag tänkt. Koka upp 12,5 liter vatten och hälla det över malten i ett 25 liters kärl från biltema som jag isolerat. Tömma över vörten till ett kokkärl på 36 liter via tappkranen och fortsätta laka över malten som rinner ner i kokkärlet på 36 liter. Dock inte hundra på hur jag löser falskbotten i kärlet från biltema för att laka.

Hmm, får fundera vidare.

2

(8 svar, postad i Kontakt)

Jag är ju helt och hållet newbie och har bara litteratur (2 böcker) på väg med posten samt en budget  på runt 10000 att köpa utrustning för. Har också ett varmgarage där jag tänkt husera. Även tillgång till kylskåp alternativt svala rum utan värme för att brygga lager. Skulle väl vilja ha hjälp med lista på vad jag ska köpa.

MVH Andreas

3

(8 svar, postad i Kontakt)

Vore trevligt att lära känna några i området och på så sätt byta erfarenheter. Har du hålla på länge?

4

(4 svar, postad i Utrustning)

Hej, tänkte brygga öl och i synnerhet på sikt brygga ljus öl så som lager. Jag är helt och hållet nybörjare. Om jag nu ska köpa utrustning och kan tänka mig att satsa lite pengar på detta vad ska jag då köpa? Skulle gärna vilja ha lite rejäla saker så som rejäla kokkärl och göra 25 liter åt gången. Vad ska jag satsa på i utrustning?

Zigge

5

(8 svar, postad i Kontakt)

Hej, söker likasinnade inom området ölbryggning i Norrköpingstrakten. Finns någon likasinnad som vill brygga eller diskutera?

MVH zigge